Gå til innhold

Hva gjorde dere etter dere ble Teknisk fagskole ingeniør innenfor Klima, Energi og Miljø (KEM-utdanning)?


Grum

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Nylig fullførte jeg KEM-utdanningen, et treårig nettstudium, og nå spekulerer jeg på hva neste steg bør være.

For øyeblikket er jeg ansatt som rørlegger. Gjennom mine 10 år i yrket, inkludert læretid, har jeg hovedsakelig arbeidet med sanitæranlegg, noe med varmeanlegg (ikke en ekspert, men har god forståelse) og har ikke berørt ventilasjon. Selv om jeg trives i selskapet jeg jobber for, merker jeg at interessen for yrket har begynt å dale det siste året.

Til de av dere som har gjennomgått samme utdanning: hva valgte dere å gjøre videre? Jeg er nysgjerrig på hvilke jobbmuligheter som passer med denne typen utdannelse. Selv har jeg vurdert roller som rådgiver, konsulent, prosjektleder og teknisk selger. Men er det andre jobber som også kan være relevante som jeg kanskje ikke har tenkt på?

Jeg antar at mange kanskje fikk en annen rolle i selskapet de allerede var en del av. Det er mulig jeg kan få en rolle som prosjektleder der jeg jobber nå, men ettersom det er et mindre selskap, vil jeg sannsynligvis fortsatt være mye ute i feltet.

Jeg ser frem til konstruktive tilbakemeldinger :-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...