Gå til innhold

Fått plass på to frontend bachelor program i Bergen, men usikker på hvilket jeg skal velge. Tips?


ompopo

Anbefalte innlegg

Heisann 😊

Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg har fått plass på universitetet i Bergen sin bachelor i Medie- og interaksjonsdesign program.

Jeg har også fått plass ved Høgskolen Kristiania campus Bergen sin bachelor i Informasjons­teknologi - Frontend- og mobilutvikling
 

Nå sitter jeg her og har fem dager på meg til å velge hvilken studieplass jeg ønsker å tilbringe de neste tre årene ved og er veldig usikker (frist søndag 23.07). Jeg er straks 34 år og har tidligere jobbet i butikk i 8 år og som freelance grafisk designer på siden (har fagbrev i grafiske faget), så jeg har ikke tid til å utdanne meg feil (igjen) og finne ut av dette om 3 år. 

Jeg lurer på om det f.eks. er noen som jobber med å ansette nyutdanna/junior Frontend programmere som har noen tanker rundt på om en av de to bachelorene vil veie tyngre i fremtiden? Har hvor jeg har studert i det hele tatt noen forskjell? Er det forskjell på «Informasjonsteknologi» og «Medie- og interaksjonsdesign», for begge sier de gir en frontend utdanning.

Eller er det viktigere hva jeg kan vise til av egneprosjekt og arbeid gjort under studietiden? 

Selv synes jeg at Kristiania sitt program virker mer interessant, med også en introduksjon til mobilutvikling på både Android og iOS. For meg som ikke vet så virker Kristiania mer hands on(?), men det er veldig mulig jeg tar helt feil her 🫣 Målet mitt med studiet er en utdanning som gir gode muligheter for jobb, og som jeg etter noen år med arbeidserfaring kanskje kan jobbe remote med da kona ikke er norsk og gjerne vil reise mer. Så det å kunne jobbet så lenge jeg har godt internett om vi plutselig er borte i 2-3 måneder og besøker hennes familie eller leier et hus i utlandet hadde vært supert. 

Sikkert mye annet jeg skulle spurt om også, så takker for alle tanker, innspill og svar ☀️

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...