Gå til innhold

Tips til hk/cpu/ram 6-7k


Anbefalte innlegg

Hei

Har ramlet litt av lasset de siste par årene grunnet huskjøp og barn osv så jeg har ikke like god oversikt som tidligere og tenkte derfor å rådføre meg her for å få tips til en kurrant oppgradering av mitt nåværende i5 haswell oppsett som definitivt har gått ut på dato nå når man begynner å få tid til å spille litt igjen da cpu load ligger konstant på 100%.

Maskinen vil bli brukt til spill som cities skylines 2/football manager/crusader kings og counterstrike 2 :)

Jeg tenkte å bruke rundt 7-8k  på hk/cpu/ram men kan kanskje strekkes hvis det er mye å hente. Jeg bør kanskje også investere i en m2 disk?

Hadde også vært fint om man fikk med noe bedre en standard kjølern med mindre disse har blitt bedre de siste årene

 

Gpu blir byttet på et senere tidspunkt, mener jeg har en gtx 1070 idag

 

Takker for all hjelp

 

 

Endret av Theiz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

ville kjøpt et B550 AM4 hovedkort. får de for 1500 - 2000.

så en 5700X ryzen til rundt 2000.

deretter 16 gig med g.skill 3600 trident Z DDR 4 ram. koster rundt 1200

en m.2 på 2 gig kan du få for 1200-1500, bare pass på det er minst PCIe 3 og NVMe

dette vil holde i hauger og lass.

det har jo kommet en ny arkitektur fra AMD (A5) - men da vil alt bli endel dyrere, og det har ikke spesielt mye å si for det du skal bruke den til. Intel har jo også mye på lur, men har stort sett bygget AMD maskiner i det siste, så er mer sikker på hva jeg anbefaler der.

Lenke til kommentar

Se heller på AM5/Ryzen 7000.
*Et billig og bra B650 HK til ~2k (https://classic.prisjakt.no/product.php?p=7198662)
*Ryzen 7600 ~3k.  (evt. Ryzen 7800X3D, men dobbelt så dyrt)
*2x16GB 6000MT/s CL32 RAM til ~1.3k  https://classic.prisjakt.no/product.php?p=7198466

Da er du svært nære 6000 kr og har en moderne og ikke minst oppgraderbar maskin for fremtiden

Endret av Slaps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...