Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål om stemmebånd


Gjest 93121...8e4

Anbefalte innlegg

Gjest 93121...8e4

Jeg prater veldig lite. Har ikke familie og jeg prater kun på jobb og der prøver holder jeg med for meg selv så det bli lite prating der også. Jeg skulle rope for en stund tilbake og da sprakk stemmen min fullstendig, tror det er fordi jeg bruker den så lite.  Får man lysere stemme av å ikke prate? Kan man få hjelp av logoped til å få dypere stemme? Er over 30.

Anonymous poster hash: 93121...8e4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 93121...8e4 skrev (1 time siden):

Får man lysere stemme av å ikke prate?

Nei, men svakere stemme.

Gjest 93121...8e4 skrev (1 time siden):

Kan man få hjelp av logoped til å få dypere stemme?

Tradisjonelt sett er det to veier til logopedtjenester, gjennom skole eller gjennom spesialisthelsetjenesten. 
Får å få tilgang til logoped gjennom skole, må du først vurderes for voksenopplæring. Etter det må det konstateres at du har behov for logoped.
Får å få tilgang til logoped gjennom helsetjenesten, må du først ha et helseproblem som gir rett til helsetjenester. F. eks. selektiv mutisme behandles noen ganger med logopedtjenester. Personer som har f. eks. afasi etter hjerneslag, kan også få logopedtjenester gjennom kommunen.

Du kan også ta kontakt direkte med en privat logoped. Logopeden kan da vurdere om du fyller vilkårene for refusjon gjennom Helfo basert på andre ting som du ikke umiddelbart tenker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...