Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill starter plutselig opp ekstremt treigt


Anbefalte innlegg

Hei, som jeg nevner i tittelen så har jeg et merkelig problem. I det jeg starter et spill enten med exe fila eller igjennom en launcher (battle.net/steam) så starter prosessen ekstremt treigt (typ 5 min), men når prosessen starter så kjører spillet helt fint. Sjekka igjen med Diablo 4 betaen, trykker play med task manager oppe og de tok 3 min før prosessen dukka opp. Når de dukker opp så loader spillet vanlig.

Problemet dukket plutselig opp for en ukes tid siden, kan ikke huske at det ble gjort noe spesielt i den perioden. Muligens en w11 update?

Har prøvd å defragmenterte discen, sjekka drivere til GPU og windows. Prøvd å runne uten bakgrunns apps. Reinstallert launchers og spill. Forstår ikke hvorfor dette plutselig skjer, noen som har noen tips/triks?

Sitter på en nokså habil PC også: Z390-F, i7-9700K, 3080ti, Intel 660p 1TB nvme og 32gb ram.

Håper noen har noen forslag, ellers må jeg prøve en ny formatering.

Takk for hjelp! 

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Lomeus đã viết (Vào ngày 26.3.2023 lúc 16.27):

Hei, som jeg nevner i tittelen så har jeg et merkelig problem. I det jeg starter et spill enten med exe fila eller igjennom en launcher (battle.net/steam) så starter prosessen ekstremt treigt (typ 5 min), men når prosessen starter så kjører spillet helt fint. Sjekka igjen med Diablo 4 betaen, trykker play med task manager oppe og de tok 3 min før prosessen dukka opp. Når de dukker opp så loader spillet .

Problemet dukket plutselig opp for en ukes tid siden, kan ikke huske at det ble gjort noe spesielt i den perioden. Muligens en w11 update?

Har prøvd å defragmenterte discen, sjekka drivere til GPU og windows. Prøvd å runne uten bakgrunns apps. Reinstallert launchers og spill. Forstår ikke hvorfor dette plutselig skjer, noen som har noen tips/ChatGPT Nova App APK?

Sitter på en nokså habil PC også: Z390-F, i7-9700K, 3080ti, Intel 660p 1TB nvme og 32gb ram.

Håper noen har noen forslag, ellers må jeg prøve en ny formatering.

Takk for hjelp! 

Det kan være flere årsaker til dette problemet. Her er noen forslag du kan prøve:

Oppdater Windows 11 og driverne til siste versjon. Dette kan løse noen kompatibilitetsproblemer som kan ha oppstått.

Sjekk om sikkerhetsprogramvaren din blokkerer tilgangen til spillet. Prøv å midlertidig deaktivere antivirusprogramvaren eller legg til spillet i unntakslisten.

Prøv å kjøre en diskdefragmentering og optimalisering av systemet ditt for å sikre at filene dine er organisert og tilgjengelige for rask tilgang.

Sjekk systemressursene dine, spesielt CPU og minnebruk, når du starter spillet. Hvis du ser høy bruk, kan du prøve å stenge ned unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen.

Sjekk også om det kan være en nettverksproblematikk. Koble til en annen internettforbindelse og se om det løser problemet.

Endret av JaimeCunningham
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...