Gå til innhold

Oppgradering av AM4 plattform med 3950x + 2080ti - forslag?


Anbefalte innlegg

Har en maskin med følgende:

AMD 3950x

2080Ti

32Gb ddr4 3600 g.skillz

1200w corsair psu

Noen ssd etc.

Har nå en 34" skjerm med "2k" til vanlige spill/jobb, samt en 360hz skjerm til litt CS og rask FPS.

 

Har sett litt etter de berømte flaskehalsene, men har ikke funnet noe spesielt som peker seg ut.

På 3440x1440 er cpu på ca. 30% og gpu på ca. 95%. Ergo tett oppunder maks. Får ok FPS på de fleste spill.

På 1080p er det rundt 20-25% på cpu og 80% +/- på GPU. i CS har jeg f.eks et sted mellom 250-390FPS. Ikke at det utgjør noen betydning for min aim.

Temp er ikke et problem.

 

Tenker følgende oppgradering:

CPU: 5800x3d

GPU: 7900XTX

 

Synspunkter? Trenger jeg ny cpu? Kjøpte denne i sin tid da jeg drev litt med hobby videoredigering. Den tid er forbi pr. dags dato. Nå er jeg mer ute etter rå kraft til spill samt vanlig bruk.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan spille inn det jeg har gjort; i går bestilte jeg en 5800X3D siden jeg er for lat til å bytte hovedkort og minne.

Pr nu har jeg Asus ROG Strix B450F, 36 gig med 3600CL14 minne, Ryzen 5 3600 med et MSI Suprim 3080 10GB. Regner at det kan holde et par år til, jeg spiller stort sett PUBG og Hitman nå om dagen.

Lenke til kommentar

Bedre gpu enn meg, men jeg hadde bedre cpu..hehe. 
 

bestilte meg en 5800x3d. Vet jo ikke om det har noen betydning, men cpu mot cpu så er 5800 kjappere på det jeg er opptatt av i følge tester. 
 

Da gjelder det å finne 7900xtx av noe slag. Helst asus rog…ser dårlig ut der foreløpig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...