huber Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Har tenkt å overføre adsl fra et hus 1 km unna og i denne forbindelse har jeg montert opp en antenne i hver ende og basestasjoner i hver ende. I den ene enden er det koblet til basestasjonen 1 pc via tp kabel + adsl. I den andre enden er det koblet til 3 pc`er via tp kabler. Hva må jeg gjøre for å få dette til å virke?
TheBoz Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Har tenkt å overføre adsl fra et hus 1 km unna og i denne forbindelse har jeg montert opp en antenne i hver ende og basestasjoner i hver ende. I den ene enden er det koblet til basestasjonen 1 pc via tp kabel + adsl. I den andre enden er det koblet til 3 pc`er via tp kabler. Hva må jeg gjøre for å få dette til å virke? Først og fremst, hvilket utstyr er det snakk om? Utstyret i begge ender må støtte bridging, du kan ikke ta to helt vanlige AP`er og koble de sammen på den måten, de må støtte bridging og være satt opp til bridging. Dette er så forskjellig fra merke til merke at det er vanskelig å si noe generelt, men du må i alle fall sette opp samme ssid, og samme kanal.
huber Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Etter mye spekuleringer/telefoner/mailer fant jeg det ut. Får nå adsl fra et hus 4km unna. Funker prima.
TheBoz Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Etter mye spekuleringer/telefoner/mailer fant jeg det ut. Får nå adsl fra et hus 4km unna. Funker prima. Hvilket utstyr bruker du? Litt gøy å høre!
huber Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 (endret) Bruker dette utstyret. 2 X 21dBi Parabolic Grid Antennas 12 Degree beam, N-male 2 X 5m Ant.kabel Low loss SMA-Male/SMA 2,6db tap 2 X overgang N-Female/SMA Female 2 X Jumpercable SMA-Female 30cm 2 X Buffalo AirStation G54 AP (wbr-g54) Kostet meg 6500.- + kabler. Endret 13. januar 2004 av huber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå