Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor 50% bonus når han har 75%?


SimenNor

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en Ford Scorpio 2,3 GLX 1997 modell og skal jo som de fleste andre sette den på foreldrene (i mitt tilfelle bestefaren min). Han har jo 75% bonus på den bilen han allerede har, og da trodde jeg at jeg ville få 75% bonus jeg også siden jeg skulle sette den på han? Istedetfor får jeg bare 50% bonus på han og jeg må sette han som eier på bilen.

 

Er det dette forsikringsselskapet (Sparebank1) som har egne regler? For jeg mener at flere av kameratene mine har forsikring som er satt på foreldrene, og med samme % og da trenger foreldrene også bare stå som medeier på bilen.

 

Litt kjedelig for da blir forsikringa med full kasko 9500 kr for 14000km og 7000 egenandel. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bonus blir samlet opp på kontoer. Dersom du har en konto med 30% bonus på, og kjøper deg en ny bil, begynner å du samle bonus på nr 2 konto, hvis du skjønner meg.

 

Så dersom han har en konto med 75% på som han bruker på seg selv, vil ikke du kunne bruke den. Dersom du har fått 50% på konto nr 2, har nok enten bestefar din hatt flere biler reg på seg. Hvis ikke, har du rett og slett vært heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...