Gå til innhold

Bytte mobil fra Xiaomi til Motorola


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Xiaomi Mi 9T Pro i 2019. Selv om det er en kjempebra telefon, har jeg aldri følt det samme for den som tidligere telefoner. Jeg har lyst å bytte telefon. Titter litt på Motorola Edge 30 Neo,  da jeg ønsker en kompakt og lett telefon. Noen erfaringer med denne? Vil det føles som en nedgradering å gå fra Mi 9T Pro til Edge 30 Neo?

Jeg spiller ikke spill, så ytelse i spill er ikke viktig for meg. Er mer opptatt av design på telefon, godt kamera og funksjoner. 
Er det andre telefoner jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen erfaring med noen av de to.

Kompakt og lett, er det vel kun iPhone mini som er. Ellers har du vel noen kompakt ish:

Asus Zenfone 9 eller 8.

Samsung S 20/21/22 serien

Google Pixel 7.

Google Pixel 6a har fått mye skryt, hvertfall for den prisen som Elkjøp har nå. 2990kr

Og kanskje Samsung sine flip modeller ? 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva du legger i "kompakt og lett" må du utdype. IMO finnes det bare én "kompakt og lett" mobil som er brukbar, og det er iPhone SE 2022, eller en iPhone Mini.

Motorola har generelt rimelige og bra mobiler i budsjett- og mellomklassen. En stor fordel er at de kjører relativt stock Android, noe få andre gjør. Det som er lagt til er en Moto-app, hvor man kan aktivere ekstrafunksjoner som rask start av kamera og lommelykt. De fleste nye modellene har sidemontert fingerprintsensor som er rask og pålitelig, og ansiktsgjenkjenning for å låse opp telefonen (men ikke noe annet).

Pixel 6a er foreslått over. Jeg har den, og den har en ubrukelig fingerprintsensor i skjermen, og mangler fullstendig ansiktgjenkjenning, så her må man taste PIN hele tiden. Har ikke testet 7/7Pro selv, men har sett at mange klager på fingerprintsensoren på den også. 7 har ansiktsgjenkjenning, men for å bruke Google Pay, Vipps etc må man uansett bruke fingerprint, det vil si PIN. 

Når det gjelder oppdateringer av Motorola, kan man forvente å få sikkerhetsoppdateringer i ca 2 år etter lansering. Oppdatering av Android er mer usikkert, de har fortsatt nye modeller som kommer med Android 11, og oppdatering er usikkert. På dette området er Pixel beste valg, men også her er Apple best. Google hadde et "Android One"-program, men her har det vært stille de siste 2-3 årene, kun gamle produkter er listet opp her.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...