Gå til innhold

Vurderer salg av min EOS 300D


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vurderer å selge min ca 2 mnd gamle EOS 300D kamerahus for å kjøpe et Canon 10D. Jeg har absolutt ingenting å utsette på 300D'en, men har lyst på 10D pga litt mer robust bygg og kjappere seriebilder (tar endel bilder ifm motorsport).

Huset er kjøpt hos Elite Foto i Bergen, og kvittering følger selvfølgelig med. Jeg selger kamerahuset (uten objektiv) dersom noen gir meg mellom 9000 - 10000 kr, helst i Bergen.

 

Interessenter kan maile meg, og jeg besvarer kun seriøse henvendelser (opplysninger og tester om kameratet finner dere blant annet på www.dpreview.com og også her på www.akam.no). Prisen kan ikke prutes (da beholder jeg 300D'en som jeg er veldig fornøyd med). Kameraet er som helt nytt (kan ikke se at det er brukt), jeg har tatt ca 1000 bilder med det. Jeg betalte selv ca 12.500 for det (med en Sigma linse som er byttet ut med en Tamron 28-75 mm f/2.8 og Tamron 90 mm F/2.8 med macro - disse følger ikke med...)..

 

mvh

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig det har gått deg hus forbi Thomas, men det finnes et bruktmarked her på Akam.no, der annonsen din kommer mer til sin rett. Dette er et diskusjonsforum, altså et forum der man diskuterer ting som har med digitalkamera å gjøre. Jeg kan ikke se at ditt innlegg inneholder noe som gir grunnlag for diskusjon.

 

Egentlig kan jeg ikke se hvorfor jeg i det hele tatt svarte på innlegget :ermm:

Lenke til kommentar

Enig at denne passer bedre på Bruktmarked og jeg skal flytte den dit..

Og jeg er også klar over at Itbutikken (som ligger i Danmark?) selger for prisen du nevner (dog med litt ventetid vel). Men når jeg kjøper en såpass dyr vare vil jeg helst ha en lokal butikk som jeg kan levere kameraet til hvis det mot formodning skulle gå i stykker.

 

mvh

thomas

Lenke til kommentar
Enig at denne passer bedre på Bruktmarked og jeg skal flytte den dit..

Og jeg er også klar over at Itbutikken (som ligger i Danmark?) selger for prisen du nevner (dog med litt ventetid vel). Men når jeg kjøper en såpass dyr vare vil jeg helst ha en lokal butikk som jeg kan levere kameraet til hvis det mot formodning skulle gå i stykker.

 

mvh

thomas

Da bør kanskje kjøperen bo i nærheten av deg da? Så han/hun også har en lokal butikk å levere det i ;)

 

Du får ALDRI 10 lapper for et brukt 300D, dessverre. En pris på 8000,- klarer du kanskje å få, men husk at brukt er nå en gang brukt.

 

PS: Du klarer neppe å ta bedre bilder med et 10D enn et 300D. 10D har en bedre seriefunksjon, men skal du virkelig kjøre serie burde du kanskje se etter et brukt 1D? 8 b/s i serie på 40 bilder :thumbs:

Lenke til kommentar
Enig at denne passer bedre på Bruktmarked og jeg skal flytte den dit..

Og jeg er også klar over at Itbutikken (som ligger i Danmark?) selger for prisen du nevner (dog med litt ventetid vel). Men når jeg kjøper en såpass dyr vare vil jeg helst ha en lokal butikk som jeg kan levere kameraet til hvis det mot formodning skulle gå i stykker.

 

mvh

thomas

Da bør kanskje kjøperen bo i nærheten av deg da? Så han/hun også har en lokal butikk å levere det i ;)

 

Du får ALDRI 10 lapper for et brukt 300D, dessverre. En pris på 8000,- klarer du kanskje å få, men husk at brukt er nå en gang brukt.

 

PS: Du klarer neppe å ta bedre bilder med et 10D enn et 300D. 10D har en bedre seriefunksjon, men skal du virkelig kjøre serie burde du kanskje se etter et brukt 1D? 8 b/s i serie på 40 bilder :thumbs:

Jeg er realtivt ny på SLR, og når det gjelder bildekvalitet så er det vel i hovedsak to ting som betyr noe (mest) for bildekvaliteten : den som står bak kameraet og optikken (forutsatt at kameraet gir deg mulighet til å styre båder lukker og blender). Så vidt jeg har lest av diverse tester (blant annet på dpreview) så er det vel kun marginale forskjeller i bildekvaliteten på 10D og 300D. Men 10D er mere robust, og seriekapasiteten er bedre - om det er verdt de ekstra pengene vet jeg ikke (men jeg er kanskje villig til å prøve).

Jeg har kjøpt optikk hos BHPhoto i USA og er veldig fornøyd med service og pris der. Kamerahuset velger jeg å kjøpe lokalt, evt hos en landsdekkende kjede, slik at det er mulig å få service raskt hvis problemer. Ellers vil jeg si at 300D med Tamron optikk er en veldig bra kombinasjon (Tamron 28-75 mm f/2.8 og 90 mm f/2.8 makro), og jeg har absolutt ingen problemer med å beholde 300D Det er tross alt et knall kamera, og så lenge jeg har mye å lære (dvs så lenge jeg har et potensiale for å forbedre mine bilder) så klarer jeg også å leve med 300D'en.

Lenke til kommentar
Enig at denne passer bedre på Bruktmarked og jeg skal flytte den dit..

Og jeg er også klar over at Itbutikken (som ligger i Danmark?) selger for prisen du nevner (dog med litt ventetid vel). Men når jeg kjøper en såpass dyr vare vil jeg helst ha en lokal butikk som jeg kan levere kameraet til hvis det mot formodning skulle gå i stykker.

 

mvh

thomas

Butikken jeg jobber i (vanlig "gatebutikk"), selger huset for 9450 kroner. Helt nytt, norsk versjon.

 

Så jeg tviler på at det er verdt 9000 brukt. Og husk, hvis du kjøpte med 18-55 linsa, kan du ikke bruke den på 10D. Så hvis du også har den, kan du like gjerne selge den samtidig.

Lenke til kommentar
Enig at denne passer bedre på Bruktmarked og jeg skal flytte den dit..

Og jeg er også klar over at Itbutikken (som ligger i Danmark?) selger for prisen du nevner (dog med litt ventetid vel). Men når jeg kjøper en såpass dyr vare vil jeg helst ha en lokal butikk som jeg kan levere kameraet til hvis det mot formodning skulle gå i stykker.

 

mvh

thomas

Butikken jeg jobber i (vanlig "gatebutikk"), selger huset for 9450 kroner. Helt nytt, norsk versjon.

 

Så jeg tviler på at det er verdt 9000 brukt. Og husk, hvis du kjøpte med 18-55 linsa, kan du ikke bruke den på 10D. Så hvis du også har den, kan du like gjerne selge den samtidig.

:no: Det ser ut som om tilgangen fra Canon på både 300D og 10D for tiden er rimelig anstrengt i Norge/Europa. Jeg var som sagt på jakt etter en 10D, og var i kontakt med FotoKnudsen om de kunne skaffe. De hadde ingen kamera i sitt system, Canon kunne ikke skaffe (ventelister og fordelingsnøkler) osv. Så da beholder jeg mitt 300D en stund til. 10D kan skaffes fra USA til ca 1500 USD. Med en dollarkurs på 7, samt 24% mva og frakt så er forskjellen mellom å importere 10D fra USA ift tilbudet hjemme kun 1500 kr. Da venter jeg heller til de kan levere hjemme pga garanti. Så til de som venter at de raskt kan kjøpe en "billig" 300D - de tror jeg nok må belage seg på å vente en stund til så lenge Canon ikke klarer å levere.

Lenke til kommentar
Så til de som venter at de raskt kan kjøpe en "billig" 300D - de tror jeg nok må belage seg på å vente en stund til så lenge Canon ikke klarer å levere.

Det er vel 300D som har sprengt produksjonskapasiteten til Canon når det gjelder digitale speilrefleks. 300D er fortsatt ikke lett å få tak i, men i skrivende stund har vi en 300D i butikken jeg jobber... men den går nok snart. 10D har vi ikke sett snurten av på leeenge, og selv ikke Canon vet når vi får det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...