Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blødning i øyet. (Forkalkning)


mimmimor

Anbefalte innlegg

Min favoritt mormor har fått blødninger inne i øyet... hun beskriver det som striper som går i bølger i øyet. 

Hun har gått i behandling i 3 år. 

Sprøyte i øyet 1 gang i mnd

Ho er nå lei og sliten av denne behandlinga... viser at det blir ikkje bedre...

Ho beskriver også at folk av og til også kan MISTE hodet. Ho beskriver at ho ser kroppen men ikke hodet. Det har bare forsvunnet....

Noen som har erfaring eller tips hva anna man kan gjøre sida dokteren og behandlinga går i bane. Noen andre med sidespor min kjære mormor kan prøve....

Det gjelder self den gode øyet hennes så ho har tapt seg mykje pga ho blir fort dårlig og kvalm når d skjer mykje rundt ho eller skjerm. 

Alle gode tips mottas med takk!!!

Jeg har ikke navnet på den. Mormor huska d ikkje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mimmimor skrev (14 timer siden):

viser at det blir ikkje bedre...

Spør mormor om hun har fått noen informasjon om prognose. Jeg gjetter at hun har fått beskjed om at dette nok ikke blir signifikant bedre, men at behandling på nåværende tidspunkt i hovedsak handler om å behandle underliggende årsak for å bremse og/eller forhindre ytterligere forverring. Altså; hun må leve med dette..
 

mimmimor skrev (14 timer siden):

Noen som har erfaring eller tips hva anna man kan gjøre sida dokteren og behandlinga går i bane. Noen andre med sidespor min kjære mormor kan prøve....

Få fastleger har oftalmologi som et sterkt fag, men det er også bl. a. derfor vi har øyespesialister. Selv dårlige fastleger vet at man ikke tuller med synet, hvorfor man raskt blir henvist til spesialist. Jeg regner derfor med at hun har vært hos en slik.
Hvis man er usikker på, eller ikke stoler på behandlingen man mottar, har man rett på fornyet vurdering hos en annen spesialist. Hvis man bor griskrendt til, kan det bety ekstra reise som man må bekoste selv.

Ellers finnes det selvfølgelig ingen "kjerringråd" å gi når det gjelder øyeplager av dette slaget.
 

mimmimor skrev (14 timer siden):

Jeg har ikke navnet på den. Mormor huska d ikkje

Vi er nok innenfor begrepet Retinopati. Vanligste årsaker er diabetes og nedsatt blodforsyning.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...