Gå til innhold

Ny retning som voksen?


Gjest 44772...261

Anbefalte innlegg

Gjest 44772...261

Etter mange år i industrien innenfor ulike typer av stillinger, kjenner jeg på tyngden av å planlegge en ny retning med forholdsvis høyt innhold av menneskelig omsorg, enten det er pleie, terapi eller noe annet. Hvor planleggingen tar meg er uvisst på dette tidspunktet, men mine interesser setter fokus på helse, idrett og musikk. Fortsetter jeg i det sporet jeg er i, antar jeg motivasjonen vil avta mer og mer, som den har gjort i etterkant av koronaen, selv om jeg til stadighet forsøker å motivere meg selv, være takknemlig og bruke andre relevante (indre) verktøy. 

Eksisterende stilling er for så vidt godt betalt, gir rom for utvikling, men for meg som ikke er karrierist, eller har et brennende ønske om å nå noe der fremme innenfor det jeg allerede har jobbet med i mange år, er det vanskelig å se for seg mange flere år med det samme innholdet. Nå har jeg satt i gang en mer analytisk granskning av meg selv og mine verdier, og det handler mer om meningen i arbeidet, og motivasjonen for å hjelpe andre.

Når det er sagt, vil jeg tro at det gir meg mer motivasjon og livskvalitet gjennom arbeidet dersom jeg tar til på en ny retning, men det er samtidig mange spørsmål som dukker opp som jeg må prøve å besvare for meg selv og min familie.

Derfor lurer jeg på om det er andre her inne som har vært i samme situasjon, og valgt ny retning, eller har vurdert, som også kunne tenke seg å dele erfaringer? Hva er det lurt å tenke over i en sånn situasjon? Var det verdt det?

 

Anonymous poster hash: 44772...261

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...