Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Menn med lavt testosteronsnivå her?


Gjest e9c81...948

Anbefalte innlegg

Gjest e9c81...948

Hva slags behandling fikk dere, og virket det? Jeg har lavt TT (total testosteron) og SHBG, noe som gir meg normalt (høyere enn normalt faktisk) fri testosteron. Dermed er jeg i følge leger frisk!

I Norge så forstår man ikke at fri testosteron kan ikke bare regnes ved et matematisk formel (TTx10/SHBG), det kreves faktisk måling på laboratoriet.

I tillegg så gjør lav SHBG at testosteronet i kroppen blir mindre effektiv. Da kan man ikke pøse på med testosteron i form av gele eller nebido, for kroppen din klarer ikke å utnytte testosteroner godt nok pga lavt SHBG.

Plager for meg,

- Angst, depresjon, store kognitive vansker, ømme ledd, blir fortere sliten, lavere seksuallyst.

Har ikke problemer med ereksjonsevnen, men ereksjonsevne i seg selv er ikke styrt av testosteron.

Anonymous poster hash: e9c81...948

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke et direkte svar på dine spørsmål, men ligger litt på siden av det du spør om.

Inntak av sink (fås på apotek) skal visstnok øke testosteronnivået. Og gresskarkjerner (frø), som du får kjøpt i dagligvarebutikker (hylla med bakervarer) og i helsekostbutikker skal inneholde mye av et stoff som kroppen trenger for å produsere testosteron. Går å prøve. 🙂

Begge deler hjelper meg.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...