Gå til innhold

Hvilke jobb passer meg?


Gjest 0146e...85d

Anbefalte innlegg

Gjest 0146e...85d

I kort, jeg er usikker på hva slags stilling jeg egentlig ser for meg søke på.

Enkelt forklart. Jeg har jobbet i et firma på regnskapsavdelingen uten noe utdanning i finans. Jobbet meg "oppover" mtp oppgaver, men ikke tittel. Jeg gjør per i dag mer enn hva de autoriserte regnskapsførere på bygget gjør, sjefen er såpass fornøyd at jeg har hatt frie tøyler på alt, og har blitt brukt litt overalt. I han sine ord er jeg en "jack of all trades" type som tar til seg info og kan brukes til alt.   Og jeg er egentlig enig, jeg finner det aldri vanskelig å ta for meg noen situasjoner eller å lære meg det jeg trenger for å utføre oppgaver, hvert fall det jeg har kommet over hittil.

Selskapet i sin helhet er stort, og leverer mange tjenester. Derfor har jeg også blitt brukt på kryss og tvers å avdelinger. Oppgaver jeg har gjort som er "utenfor" min normale hverdag med regnskap er

  • Omstrukturering av selskap, i kort fått selskapet over i + ved å hjelpe til med å finne nye leverandører, hvordan promotere bedriften, markedsføring, ansettelse av nye mennesker, endre strukturen/rutiner, endre bruk av programvare osv mtp det som faller naturlig. Primært bedrifter med 10-20 ansatte.. Så ikke noe stort.
  • Finne ut hvilke bedrifter som er "overflødig" for kommuner, altså finne de som utnytter kommunen sett enkelt på det.
  • Blitt brukt til å intervjue ansatte sammen med HR avdelinger for å avgjøre om de er egnet eller ikke til oppgavene de skal utføre i ny stilling ( mest regnskap, men også selgere )
  • Oppfølging og opplæring av ansatte ( regnskap og selgere/konsulenter ) 
  • Funnet investorer for bedrifter, i kort har jeg fremstått som en slags CFO for bedrifter hvor daglig leder ikke klarer å gjøre det selv.
  • Markedsført bedrifter/produkter. Ikke jeg alene, men har initiert prosessen og vært den som bestemmer hva markedsføringsbyråene da skal gjøre på vegne av bedriftene.
  • Styrt større prosjekter til bedrifter som de ikke klarer selv, fungert som selger, innkjøpssjef og da logistikk ansvarlig i praksis.

 

Min tittel i dag er : Regnskapsmedarbeider, ettersom jeg ikke har noe formell utdanning og mer selvlært ( har en familie med revisorer og regnskapsførere og selgere) , ei er jeg heller "gammel" Jeg er 30 år. Har erfaring med generell Finans, og yrkesfag som er utdannet i. Er også dyktig med IT, men ikke på et nivå mtp koding. Gode sosiale evner, og rask til å oppfatte det som skjer og hva som trenger å skje.

Jeg har prøvd å søke meg litt rundt etter litt mer spesifikke "arbeidstitler" og hva jeg kan søke meg videre på, ettersom sjefen døde brått så er det bestemt at avdelingen skulle legges ned kontra å fortsette, andre avdelinger får heller ikke ansette noen før nedtrappingen er over, og det kan fort ta 1-2 år hvor jeg står usikkert i det hvis jeg skal vente på at avdelingene jeg også har bistått skal kunne ta meg tilbake ( Konsernet skal trappe ned på ansatte og avdelinger, så det var en enkel avgjørelse når lederen nå er borte)

Når jeg ser på arbeidsoppgaver så føler jeg selv disse titlene passer på en eller annen måte, men likevel er jo mange titler bare "made up" så jeg står litt å tåken egentlig og bruker da finn annonser som utgangspunkt.

  • Key account manager / account manager
  • Rådgiver
  • Konsulent ( her er jo alt åpent egentlig, men ja )
  • prosjektleder
  • Backoffice-manager
  • Under direktør
  • Og mye mye mer..men man skjønner greia?

Jeg vil i praksis ha en jobb som jeg har i dag hvor jeg gjør litt av alt, og det er kanskje det vanskelige med alt.

Men håper nå at noen her inne kanskje har bredere oppfatning enn meg med tanke på hvilke stillinger som finnes der ute og man da ser at jeg kan passe med?

 

Konsulent for min del blir litt "kort"   Det er veldig repetitivt og mye av det samme, man havner fort i en boble hvor e-post er 99% av dagen din.  Og der er ikke jeg.  Jeg er en hands-on type som vil se det som skjer, og ta tak i roten av problemene.  Samtidig er jeg mer innstillet på at "Konsulent" er nok veien å gå da det ikke låser meg til noe så lenge jeg finner riktig arbeidsgiver.

I mitt hodet ville en stilling som kanskje het noe sånn som " problemløser" vært optimalt, da det er hva jeg anser meg som og har gjort det de siste 5 årene og alle rundt meg anser meg som en "problemløser"

 

Men uansett. takk for at du leste, og takk for evt svar.

Anonymous poster hash: 0146e...85d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...