Gå til innhold

Ny pc til ca 20000, inkludert skjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en ny pc og har rundt 20k for å få en grei rig + ok skjerm. Jeg var inne på elkjøp og såg på to ulike pcer med litt forskjellig oppsett. HP Omen 25L og Lenovo Legion T5. Er de gode pcer til den prisen? Eller har Komplett e.l noen bedre tilbud? Lenovo sin er vel litt mer fremtidsrettet, siden den har DDR5. Det kan vel være en fordel for en fremtidig oppgradering om noen år? PCen vil bli brukt til spill som Cyberpunk, Red Dead, Diablo 4 (når det kommer), og lignende.

Det kan være aktuelt å bygge selv (med kyndig hjelp).

Jeg tenkte å holde utkikk etter en skjerm med g-sync eller som er g-sync kompatibel. Trenger ikke 4K, men 1440p. Med litt flaks så kommer det et godt tilbud på det i nærmeste fremtid. 

Endret av cruxious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanligvis mange komponenter å få kjøpt under Black Week. Det krever dog en viss kyndighet. Hvis du sender meg en PM i starten av Black Week kan jeg vurdere om det er noen bra tilbud på komponenter. Dette med forbehold om at jeg er tilgjengelig i perioden.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Det er vanligvis mange komponenter å få kjøpt under Black Week. Det krever dog en viss kyndighet. Hvis du sender meg en PM i starten av Black Week kan jeg vurdere om det er noen bra tilbud på komponenter. Dette med forbehold om at jeg er tilgjengelig i perioden.

Takk for det! Tenker du at PCene som er linket til ovenfor ikke er oppgraderingsvennlige? Jeg kan se for meg at strømforsyningen må byttes, og eventuelt kabinett dersom jeg skulle kjøpt et 4080 kort om noen år?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
BadCat skrev (På 3.11.2022 den 13.24):

Jeg tenkler det er bedre å ta basis i noe slikt og så bygge videre over tid. Man er temmelig låst med de fleste PCer som kommer ferdig.
https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5691732

Tiden vil vise hva som kommer på tilbud.

Setter stor pris på hjelpen! Jeg tenker å kjøpe et brukt skjermkort og resten av delene kan være nye.Et brukt 3070 eller 3080 kort vil nok sikkert fungere bra, særlig dersom det ikke har vært brukt til mining?

Det vil i tilfelle åpne litt mer opp for bedre komponenter som f.eks DDR5 o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...