Gå til innhold

Disney+ og plutselig manglende surround-lyd


Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang i løpet av de siste ukene har Disney+-appen på AndroidTV-en min fått en oppdatering, og har stoppet å gi ut Dolby 5.1 (Atmos) via eARC. Dette fungerte 100% tidligere, og i f.eks. Netflix og Prime får jeg fremdeles ut skikkelig Atmos-lyd via eARC. Dette gjelder altså kun Disney+-appen (som i skrivende stund har version "2.12.0-rc3" ("rc" betyr jo som oftest "release candidate" og fremdeles ikke en helt ferdig versjon, men jeg har ikke meldt meg på noe beta-program som tilsier at jeg skal få beta-versjoner)).

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, opplever dette av og til. Det gjelder ikke bare Disney+. Tror for min del at problemet ligger i receiverens dekoding av lydsignalet. Kan virke som om dette feiler av og til. Løser problemet når det oppstår ved å resette alt. Det er for øvrig kun på streaming-TV jeg har dette problemet. 

Skrevet

Jeg fant en tråd på Reddit med flere som har samme problem, og som har bekreftet at det er nyeste versjon av Disney+-appen som er problemet:

https://www.reddit.com/r/bravia/comments/y018df/sony_x95j_with_logitech_z906_wont_play_51_on/?sort=new

Tviler på at D+ tar tak i dette med det første da. Særlig siden jeg pratet med kundeservice-chatten om dette og traff på en ekstremt arrogant person som nektet å ta inn over seg problemet og sa for det meste bare ting som var helt feil.

Skrevet

Kom ny versjon av appen i dag (2.13.0-rc3) og nå ser det ut til at de har fikset problemet. Receiveren min rapporterer nå iallfall Dolby Atmos i stedet for DD2.0.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...