Gå til innhold

Hjelp til valg av gamingrigg


Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter en decent gaming-rigg nå, med et utgangspunkt i et budsjett på +/- 18k. Det er på ingen måte nødvendig å blåse hele det budsjettet om det er gode nok alternativer som er rimeligere, men vil gjerne at det skal kjøre det meste smooth og vare meg noen år. Ingen planer om å bygge selv nå heller, så er ute etter gode, ferdigbygde rigger fra f.eks Komplett, men utvalget er enormt og uoversiktlig for en med middels peiling på hardware. 

Jeg gamer mye RTS, CRPG, Turn based strategy samt mye annet diverse, men lite high-end greier og er ikke voldsomt opptatt av å kunne kjøre feks. Cyberpunk på Ultra med 900fps og ray-tracing. 

Eksempler på spill jeg kommer til å spille : Total War: Warhammer 3, Baldurs Gate 3, Warhammer 40k: Darktide, Crusader Kings 3, CIV 6 o.l. 

Noen som har noen gode tips? 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

RTSer pleier å være mer CPU intensivt enn GPU. Derfor greit å balangsere budgjette slik. Vil også bare si at det er billigere å bygge PC selv hvis du ikke trenger for eksempel den 3 års garantien som Komplett PCer kommer med. Men kanskje jeg kan hjelpe 1. hvis du ikke har kjøpt allerede og 2. avhengig av hvor du bor ¯\_(ツ)_/¯

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...