Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har forsøkt å finne svar på dette men prøver med et slikt innlegg; Jeg har en summing/ ulyd/ susing fra den ene forsterkerkanalen. Det er en "hissssssssssss"-lyd. Og den er der med og uten kilder tilkoblet. Er mer fremtredende på "CD"-inngangen ( selv om ingenting er koblet der) enn på "aux"- inngangen. Det er neppe jordingsulyd/ sånn lyd man får om man tar fingeren på signalpluggene. Det er en eller annen feil i forsterkeren som gir sånn lyd i den ene kanalen. Jeg har tittet over kretskort og sånn ( rent visuelt, jeg har ingen inngående kunnskap om elektronikk) men ser ikke noe rust, ødelagte skadede partier osv. Ulyden har vært der i 20 år og har jo vært testet på forskjellige høyttalere osv opp gjennom. 

Noen som har forklaring på hva det kan være? Og gjerne en liten FORKLARING, ikke bare "rævva forsterker, hiv den på søpla". Skulle gjerne vite om man kunne gjort noe med det. Er det noen på det sentrale østlandet som kan reparere slikt?

mvh Jan Reidar 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel Dalens elektronikk litt nord for Oslo som går igjen både for generell elektronikk men også i hifi-forum. Virker som de ikke har begrensning på enkeltmerker, så hør med dem.

Susing kan komme av mange ting. Og siden du nevner det, gamle forsterkere kan godt være verdt en reparasjon. Det er ikke nødvendigvis bedre å kjøpe en ny om man ikke samtidig skal langt opp i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...