Gå til innhold

Har du ett FX5900 `? vil du har FX5950


Raider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med 5900xt kortene, da? hvordan er flashinga på de?

Kan ikke flashe til 5950 fra et XT kort. XT kort har "kun" 2.8ns ddr ram.

tvert imot.. det var flere som hadde flasha opp kort tilsvarende xt kort... er jo samme kjerne.. bare litt treigere ram... de hadde vel funnet ut at 5950 biosen boosta opp spenninga til minnet slik at det skulle være mulig å klokke 2.8 rammen til 950... I alle tilfelle var det flere som hadde fått det til..

det finnes vel "vanlig" billigversjone av 5900 som har 2.8ns RAM og.. disse går glatt 950 MHz...

 

les igjennom topicen på futuremarks.. masse eksempler der...

 

Noen som faktisk har prøvd dette her i norge? evt noen som har testet 5900ultra til 5950? (MSI.. ;))

Lenke til kommentar
hva med 5900xt kortene, da? hvordan er flashinga på de?

Kan ikke flashe til 5950 fra et XT kort. XT kort har "kun" 2.8ns ddr ram.

tvert imot.. det var flere som hadde flasha opp kort tilsvarende xt kort... er jo samme kjerne.. bare litt treigere ram... de hadde vel funnet ut at 5950 biosen boosta opp spenninga til minnet slik at det skulle være mulig å klokke 2.8 rammen til 950... I alle tilfelle var det flere som hadde fått det til..

det finnes vel "vanlig" billigversjone av 5900 som har 2.8ns RAM og.. disse går glatt 950 MHz...

 

les igjennom topicen på futuremarks.. masse eksempler der...

 

Noen som faktisk har prøvd dette her i norge? evt noen som har testet 5900ultra til 5950? (MSI.. ;))

Hmm, har lest at dette ikke går med 5900XT kort jeg da. (på futuremark forumet) Men får vel ta en titt til og se.

Lenke til kommentar
hmmmm.. blir litt usikker nå når du ikke legger deg flat med en gang.. :wow:

Men er ikke xt kortene samme kjerne bare klokket lavere?? hvis de har kuttet ned på pipelines og\eller minnebus-bredde så er det vel er 5700 kort???

 

jeg tror jeg tror (i alle fall)

:yes:

Tok visst feil ang 5900XT kortene ja, skal visst kunne gå ann å få de opp til 5950. Vet ikke helt om jeg tør prøve det, men tenkte å teste å modde til 5900Ultra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...