a.d.b. Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 har nettopp satt opp den nye pcn min, med 2 stk sata-disker + dvdspiller på pata. Den ene disken, en raptor 36,7 giga, får jeg partisjonert til "riktig" størrelse, mens en maxtor 160giga, bare blir partisjonert til 131giga. Mener å ha hørt om noen på forumet som vet hva som må til for å få den til å bli partisjonert til riktig størrelse? Noe med registeret? Håper noen kan hjelpe meg, er kjipt å ikke få brukt det man har Kjører Win XP, uten sp1. mvh a.d.b.
Grobo Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 (endret) Hei. Hadde samme problemet selv. Hvis jeg ikke husker riktig så gå inn på www.seagate.com ( selv om du ikke har seagate, ( har Wd selv) ). Gå på support, software, og last ned > Installation Software (DiscWizard) > Diagnostic Software (SeaTools) > Downloadable Disc Drive Reference for Windows > Ultra ATA Mode Switching Utility en av disse. husker ikke helt hvem av de. Så fixer den det. hadde vist noe med 32 bits greie. husker ikke helt Edit: Men det går også ann å laste ned en regfil som gjør det samme, men den husker jeg ikke hvor ligger. Endret 11. januar 2004 av Grobo
8483838383 Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Problemet er at operativsystemet ikke støtter 48bit harddisker, og du må da ha ei registerfil for å aktivere det. Mener fila skal følge med sp1 til winxp.
Russlebiffen Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 er ikke helt sikker men jeg tror at man må ha lagt inn sp1 for at win xp skal støtte harddisker over 120 gb. prøv å legge det inn
snole Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Det står en sticky tråd i denne delen av forumet som beskriver problemet ditt, og løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå