diss Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Hei! Har nettopp brukt 5 gode lapper på en Harman Kardon dvd30 spiller, og skulle på en lørdags kveld kose meg med film. Men, så putter jeg inni filmen, og spilleren nekter å spille den! Det vil si, jeg får se hele intro greien "private use" osv, men når menyen skal komme, så stopper spilleren! Jeg har sett en del filmer på dvd30'en allerede, og dette er første gang jeg opplever dette problemet. Når jeg prøver samme dvd platen på pcen, så fungerer det helt fint. Hva skjer?
ekm Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Vet at det er endel som ikke lager helt standard DVD plater, mulig dette kan være problemet. PC`en spiller jo nesten alt uansett hva du dytter inn. Det kan jo sjekke om platen er 100% standard..
diss Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Skrevet 11. januar 2004 Ok, hvordan ser jeg om den er 100% standard? Av cover og selve platen ser jeg at det er en pal-dvd, sone 2 og dolby digital 5.1. Det jeg synes er litt pussig er at når jeg setter discen i pcen, så har jeg lyd på de intro jinglene, mens i hk spilleren kommer det ikke lyd i det hele tatt. Og når hk spilleren ikke vil spille mer av dvd platen, så låser den seg helt, ingen knapper fungerer.
Bamse2 Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 (endret) Det er ikke akkuratt noe ukjent fenomen. At hvor dyrere og finere DVD spillerne er, hvor mer kresene blir de også. Kvaliteten på bildet og lyden i denne og andre spillere i den klassen, gjør den er mer nøyaktig, og tåler derfor ikke så mye "grums". At DVD-ROM i PC'n, eller DVD spillere som er basert på DVD-ROM'er leser disken er ikke unaturlig, de "driter" i om kvalitet er god, eller om det er en flekk eller liten ripe....de bare leser videre (for å si det slik). Vet at tidligere Scanbox filmer ofte hadde avspillingsproblemer i de "fine" DVD spillere. Sjekk på baksiden av coveret. Og så må du sjekke om det er noen riper eller fettflekker i førsten av disken (innerst). Tørk av med et glasshånkle som ikke loer. Tror ikke det er noen direkte feil på spilleren din, men den er nok for "fin" ... Man må lide for skjønnheten heter det jo Endret 11. januar 2004 av Bamse2
diss Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Skrevet 11. januar 2004 hehe, jo, det ser nok ut til at det kan stemme. Dvd platen er fullstendig blank og fin, ikke noe støv, riper eller fettmerker. Dette er en dvd jeg har bestillt fra england, via play.com. Jeg har bestillt en del derfra, og det er en ting som går igjen... På HK spilleren er det en info funksjon, som lar deg se bit rate på video og audio sporene. Play.com har mange filmer til 6.99-9.99£ som er på tilbud. Det jeg som oftest ser er at disse billig dvd-ene har en lavere bitrate på audio eller video sporene, hvilken av de to er litt hipp som happ. Den dvd platen som ikke funker er en slik "billig" dvd. Jeg tror nok at du har rett bamse, det er nok kvaliteten på platen som er for dårlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå