Gå til innhold

Skøyter i stor størrelse?


-R-

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er Bambi på is og totalt uerfaren, men vil gjerne lære meg å stå på skøyter. Det har dog vist seg vanskelig å få til, allerede i steget ved å få tak i skøyter. Jeg bruker for det første størrelse 48,5 i sko, og har også plattfot. Fikk bestilt meg et par skøyter for et års tid siden, et par med Roxa 720 i størrelse 50. Dette i håp om å få plass i de. Disse er da i hardplast med sånne spenne-strammere. De var dog i trangeste laget, og var også vanvittig smertefulle å gå på. Sannsynligvis på grunn av både smalt design, og kanskje plattfoten. Presset iallefall veldig mye på foten. Kunne ikke stå mer enn oppriktig 2-3 minutter om gangen før jeg måtte sette meg, ble ganske så uutholdelig. Dette satte en stopper for noe mer øving den vinteren og skøytene ble solgt. 

Men jeg vil ikke gi opp, da jeg gjerne vil lære meg dette. Så; er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noen andre skøyter i så store størrelser? Og burde jeg kanskje sikte meg mer mot hockeyskøyter, om disse har bedre plass i bredden feks? Kanskje også med plass til å prøve med de plattfot-sålene jeg har i skoene mine? Eller er det paret jeg kjøpte veldig smale generelt sett? 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. 😢😎😎😪😚😶🤧🤧☺️😉🤮

Jeg leter etter en str som passer også, men det virker som at alt av "standardbutikker" fører opp til 47. Jeg sjekket ut linken til Roxa, men fikk ikke noe godt inntrykk etter å ha sett siden og lest dine uttalelser. 

Selv har jeg 49-50 i str, så antar at det blir enda vanskeligere for min del.

Fint om du evt kan peke meg et sted, om du har hatt hell med større str. 

På forhånd takk! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...