Gå til innhold

Hjelp til feilsøking


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en problemmaskin jeg hadde håpet noen kunne hjelpe meg litt med.

For å ha sagt hva delene består av er det,

Epox Nforce2-IGP

Athlon Xp2400+

Twinmos PC3200

Asus GF2-GTS

Chieftec midi-tower

 

Problem:

Pc'en poster ikke. Får ikke bilde på skjerm. Maskinen fungerte fint mange uker, så hadde den hengt seg en kveld og jeg skrudde den av (5sek. på powerknapp). Neste morgen var det ikke liv i den.

 

Forsøkt:

Prøve onboard VGA

Koble ut IDE-enheter og tilleggskort.

Prøve annen skjerm

Bytte RAM

Prøve GF3 skjermkort

Skifte powersupply

Resette CMOS

 

 

Når jeg starter maskinen poster den ikke, speaker er helt stille, PWR-LED lyser ikke, LEDs på keyboard er døde, skjermen skrur seg ikke på, harddisken spinner ikke (selvom jeg måler +12V på molexen med multimeter). HD'en er en Seagate Barracuda IV, men jeg bør vel kjenne vibrasjoner i den med hånda selvom den skal være stillegående.

 

Ps! det skal sies at jeg har hatt problemer med hovedkortet før. men det var fordi jeg fikk blåskjermer hele tiden når jeg brukte onboard-vga. alt fungerte smertefritt når jeg brukte vanlig AGP-skjermkort. sendte inn hovedkortet og ville ha nytt, men fikk beskjed om at det var i orden og måtte betale.

Pc'en har forresten aldri vært overklokket.

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen måte å finne ut om det er hovedkortet eller cpu'en som feiler, enn å prøve en annen cpu? Lurer på om pcutstyr vil gå med på at jeg sender inn hk+cpu sammen slik at de kan finne ut av hvilken av de som feiler (uten at de belaster meg for feilsøking da den ene komponenten sikkert er i orden). Får ringe support i morgen å be :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...