Gå til innhold

Sette opp router i bromodus/aksesspunkt


Anbefalte innlegg

God dagen folkens :)
Jeg postet det under på et Netgear-forum.

Noen som har testet dette? Har altså Altiboks router og Orbi router med en satelitt.
Tenker å la Altiboks "ta seg av alt" siden Netgear-routeren står i en annen etasje en Netgear Routern.

 


Hello all,

Vi have a Netgear Orbi RBR 750 with one satellite.
It is working just fine. No complaints from kids/wife.

I did set it up to get one more WiFi network to separate it from the wired network in our house.

The problem is (I think) double nating. Sometimes a device that is wired can loose it's internet connection.
After googeling a lot I came to a conclusion: I want to set up the RBR 750 as bridged or access point. I am not sure if there is any differende. 
I did check the manual, but I am not 100% sure of how to do it. If I do anything wrong the kids/wife will have my head on a block :)

I think this is the way to do it. Think;
Disable the WiFi on the router from my ISP.
Connect a cable from the ISP router to one of the Orbi's ethernet ports (not the internet port).
Press the reset button on the RBR 750.
On a PC that is connected (wired) to the ISP's router, try to find the Orbi and set it up as an access point or bridged mode.

Have anyone here tried this?

Thanks a lot for any input :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Altibox + Tp-Link M9+ mesh, der Altibox hjemmesentral står i bromodus (WIFI skrudd av), så Tp-Link er ruter, ikke noe dobbel NAT. Dette er dønn stabilt her. Kjenner ikke Netgear , men om den er velfungerende ville jeg vel satt hjemmesentralen i bromodus.

Alternativet er å la hjemmesentralen være ruter som du sier. Jeg gjorde det en kort periode med min TP-Link, men fant at jeg heller ville ta helt kontroll på eget utstyr. Hva som er best avhenger vel av utstyret, det er bare å teste og finne ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...