Gå til innhold

Radeon 9600xt problemer

Swampen

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på shuttelen så går skjermkortet i 5 sec, så stopper vifta, og ingenting kommer på skjermen. Merk; Når dette skjerm må jeg stappe i et annet skjermkort og skifte tilbake igjen for at det skal fungere. Kan noen hjelpe meg?

|

pc:

SN45G Shuttle SN45G Socket A - AMD Barebone

nForce2, Audio, Firew, ATA133, DDR, LAN

|

AXDA2500DKV4D AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

AXDA2500 KV4D 333Mhz Bus, 512Kb, Barton -

|

512MBPC3200 TwinMOS 512MB DDR PC3200

184pins, 400Mhz, CL2.5, 32Mx8/16

|

A9600XT/TVD/128M Asus Radeon 9600XT/TVD 128MB

AGP, DDR, DVI-I, VIVO,

|

GCC-4480B LG Combo CD-RW 48x24x48xDVD16x IDE/ATAPI

CDRL-COMBO intern, 2MB buffer

|

40 gb seagate harddisk (vet ikke mer om denne, bortsett fra at den fungerer fint)

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Men jeg får det fortsatt ikke til. Hver gang jeg skrur av pc'n så må jeg stresse litt for å få bilde på skjermen igjen. Vifta til skjermkortet går av og på uregelmessig.

Nei det går ikke ann å koble til strøm til kortet. Jeg kommer inn i bios hvis jeg stresser lenge nok til å få gang på skjermkortet. Men hvilke instillinger skal jeg se på?

Endret av Swampen

har shuttle sn45g selv..ikke montert ennå......kjøpte et gecube 9600xt 128mb 8x agp kort.....

håper jeg slipper noen problemer..hadde et 9600 pro..fikk aldri bilde på skjerm...fikk aldri vite hva som var gale, men byttet med et connect3d 9600 det virker

Dette er bakvent, men har du en til pc til å prøve kortet i?

du sier vifta stopper, kan det være løs kontakt? siden det er trangt, kan du ha kommet borti kabelen under montering?

har du prøvd dvi utgang med overgangen som fulgte med for å se om det skjer det samme der og?

Jeg har samme problmer som deg. Før har jeg hatt problemer med at spill plutelig stopper (maskina rebooter/henger osv.). Men i går begynte maskinen og oppføre seg slik du beskriver. D.v.s. at den stopper under oppstart.

Ser på s-bracketen at problemet er detektering av vga-kort.

Noen ganger kommer jeg inn i windows men her stopper det også opp. Kan ikke bruke tastatur/mus og pc'en er tilsynelatende fryst.

Begynner å bli mektig irritert nå :wallbash::wallbash::wallbash:

Har en annen pc med Radeon 8500. Mår jeg byttet kort så kom jeg inn i windows med den gamle (med 9600xt) men også her "fryste" windows etter noen minutter.

I den nye (Radeon 8500) fikk jeg samme problemet!!!! Windows fryste!!!!???

Men Radeon 8500 fungerer helt fint i den gamle pc'en.

Begynner å bli veldig klar til å levere hele maskina i retur. (kjøpte den rett før jul og har enda ikke opplevd at den er stabil!!).

specs :

MSI K7N2 Delta

2500 Barton

ASUS 9600XT

512 MB RAM

har shuttle sn45g selv..ikke montert ennå......kjøpte et gecube 9600xt 128mb 8x agp kort.....

håper jeg slipper noen problemer..hadde et 9600 pro..fikk aldri bilde på skjerm...fikk aldri vite hva som var gale, men byttet med et connect3d 9600 det virker

Dette er bakvent, men har du en til pc til å prøve kortet i?

du sier vifta stopper, kan det være løs kontakt? siden det er trangt, kan du ha kommet borti kabelen under montering?

har du prøvd dvi utgang med overgangen som fulgte med for å se om det skjer det samme der og?

Hehe, du har det samme kortet som meg, og jeg har en stort hav av problemer med GeCube kortet, ustabilt til de grader, artifcats (uklokket), plutselig booter pc'n.

Og det er ikke PSU'n, den er jo på 360w

Det må være skjermkortet som ikke er kompatibelt med den lille strømforsyningen på 200w på SN45G. Det har jeg komt fram til etter å søkt rundt på nettet. Tipper jeg sender den inn til mpx og spørr om jeg kan bytte til et Gainward Geforce FX 5200 Ultra 128MB DDR.

Noen som har fått en SN45G til fungere med et 9600xt kort i?

Det må være skjermkortet som ikke er kompatibelt med den lille strømforsyningen på 200w på SN45G. Det har jeg komt fram til etter å søkt rundt på nettet. Tipper jeg sender den inn til mpx og spørr om jeg kan bytte til et Gainward Geforce FX 5200 Ultra 128MB DDR.

Lit trist å bytte til et 5200?? Hva med å byttet til et 5700 ultra, yter likt som 9600 xt.

Gjest Slettet+9817234daf

Lit trist å bytte til et 5200?? Hva med å byttet til et 5700 ultra, yter likt som 9600 xt.

Han har kjøpt kortet på mpx og der koster FX5200 mer enn på feks. komplett. Han bør bruke angreretten og kjøpe 5700 på komplett.

200W strømforsyning på den hardwaren er alt for lite uansett hva folk måtte fortelle deg... herregud gamle Pentium og 486 maskiner hadde jo ihvertfall 230W.

Hva med å sette i strømforsyninga fra testmaskinen du bruker å se om det booter greit da?

Evt. går det ikke an å få tak i større strømforsyninger til dette kabinettet? Hører jo at folk har 9800 Pro i dem, og der er ihvertfall 200W for lite.

Endret av Falconer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...