Oseantic Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 Hei sry pc'en klikka! m Men trenger man å installere raid med bare en s-ata hardisk? Det står i lista over system komponenter at raid ikke er installert,men er det bare å vente å intallere det til man kjøper seg to stk?
karasjok Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Men trenger man å installere raid med bare en s-ata hardisk? Nei! Kan hende du må stille en jumper på hovedkortet.Dette må du finne mer ut om i bruker håndboka for hovedkortet ditt. Men,det er jo bare å prøve da.
Oseantic Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 Men får man installert raid kontroller med bare en s-ata hardisk?
karasjok Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Men får man installert raid kontroller med bare en s-ata hardisk? Ja,mener det skal kunne gå.
w00pla Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Nå vet jeg ikke hvordan systemet ditt ser ut, men for meg så høres det ut som du har en disk tilknyttet en S-ATA RAID-kontroller. Hvis situasjonen er slik MÅ du da legge inn driverne til kontrolleren slik at windows kan få tilgang til disken. Hvis S-ATA kontrolleren sitter på south bridge er det vel ikke noe drivermessig problem. Hvis windows ber om drivere for RAID-kontrolleren får du gi den det. Dessverre på diskett (hvem sier at microsoft følger med i tiden?). --- Hvis det er en raid-kontroller (dvs. egen "BIOS" etter POST) så vil den mest sannsynlig definere et array av seg selv (min Promise FastTrack MB133 gjorde i alle fall det når jeg koblet til en disk til)
Oseantic Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Skrevet 11. januar 2004 OK. har en s-ata hardisk som ikke står i raid og når jeg installerer windows xp og alle drivere står det på enhetsbehandling at raid ikke er installert.Gjør det noe om at denne ikke er installert ( om det påvirker noe?),skal ikke ha flere s-ata hardisker.! Hardware:Asus p4c800-e deluxe,2.6ht,1gb corsair twinX xms 3200ll,120gb seagate baracuda 7200.7,win xp pro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå