Gå til innhold

Betale med kredittkort og bankkort på SAS?


Anbefalte innlegg

(Sorry hvis dette ble feil plass)
Hei,

Jeg og noen venner skal snart bestille flybilletter gjennom SAS til en skoletur. Planen var å betale med kredittkort for å få ordnet reiseforsikring, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har fått kredittkortet mitt til da. Hun ene jeg skal dra med har også kredittkort, dog med lavere grense (men nok til å betale hvertfall 50% - som gir oss alle reiseforsikring). Er det noen av dere som har noen anelse om SAS tillatter å betale for billetter med kombinasjonen bankkort og kredittkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På sas.no må hele beløpet betales med samme kort, dette kan kanskje omgås hvis dere bestiller per telefon eller et reisebyrå. På telefonbestillinger tar SAS et ekstra bestillingsgebyr, og reisebyrå tar seg også betalt for sine tjenester.

Sett dere godt inn i vilkårene i den reiseforsikringen som følger med et kredittkort for å være sikker på at den faktisk vil dekke behovet deres. Disse forsikringene gjelder i hovedsak korteier og kanskje også et par medreisende utover egen familie. Noen kan  ha vilkår om at en viss prosentandel av hele reisen, inkludert overnatting og landtransport også skal være betalt med kortet.  

Regn med at vilkår og erstatningssummer kan være dårligere enn de ville vært på reiseforsikringer du faktisk betaler for. Det finnes både helårs reiseforsikringer, og reiseforsikring kjøpt for enkeltturer hvor du bare betaler for de dagene du skal være på reise. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...