speed-man Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Når jeg foreksempel går inn på startsiden, får jeg opp mange "tomme,hvite " ruter der det står "siden kan ikke vises".......bruker internett explorer 6...det begynte da jeg oppgraderte fra XP home edition til professional
nåvi Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Kan være så mangt... En oppgradering fra home til pro hørtes ikke helt bra ut i mine ører ihvertfall! Anbefaler at du kjører en ren installasjon av pro hvis du ikke har gjort dette fra før. Du kan også prøve å kjøre Windows update og evnt installere IE på nytt. Eller så kan du gå over til Opera
Gambler FEX online Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 ja, det er ikke så enkelt som å slette en mappe og installere Opera på nytt, XP må bygge opp registeret på nytt og går noe gæli i registeret kan det bli ganske håpløst. Opera bruker ikke registeret og du kan få det til å lagre instillingene i sin egen mappe. Gjør en re-install og cache, cookies, innloggede sesjoner, passord, instillinger, skins, oppsett ALT er der som det var. Eneste er at den må ligge der den lå f.eks d:\programfiler\opera 7.0. Ellers er du fri til å reformatere c:\ min mening windows og registeret er et helvet, åsrak til mye problemer og den plus rotete driverarkivering gir deg en "ren" følelse etter en reformat re-install av Windows. Du installerer programvare som legger intstillingene sine i registeret, og ikke fjerner dem etter avinstallasjon (registrerings info! og alt mulig). Dette registeret lastes inn når windows starter og er noe feil der så... benchmarking hos online hardware sites anbefales å reformatere før de tester da "systemet ofte blir raskere" http://jooh.no/prog_parasitic.html
kyrsjo Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Ahh, deilig med linux - ikke noe register som lager krøll, alle programmer har egene configfiler de laster inn når de starter (til gjengjeld så kan de bli h****** mange skjulte configfiler og configmapper i home etterhvært!). dette medfører at det stort sett bare er HVA SOM KJØRER som har noe å si for ytelse, ikke hva som måtte ligge å sove på disken et sted...
JuZt3r Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 (endret) Det heter : Hva er galt !! ikke på dialekt Pluss så idiotisk å lage en post for å rette på topic. (selv om jeg egentlig gjør noe sånt selv. ) (til gjengjeld så kan de bli h****** mange skjulte configfiler og configmapper i home etterhvært!). Det kan bli mange ja. ;D Endret 10. januar 2004 av JuZt3r
baldviking Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 (endret) Du bør sjekke innstillingene under Verktøy->Alternativer for Internett->Avansert Verktøy->Alternativer for Internett->Sikkerhet før du begynner å reinstallere/reformatere. Windows slår blant annet av støtten for Java som standard m.m. Edit Generelt vil også IE slutte å fungere i praksis om sikkerhetsnivået er satt til "Høyt", da veldig få sider har de gyldige sertifikatene og personvernrapportene IE da vil etterspørre Endret 10. januar 2004 av baldviking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå