PT Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Jeg har hatt problemer med at Opera (7.20 til 7.23) kræsjer helt uten grunn ganske ofte, to-tre ganger om dagen i gjennomsnitt. Opera bruker også ganske lang tid på å starte. Noen ganger må jeg klikke på Opera-ikonet mange ganger før det starter. Noen som har samme problem? Og hva kan jeg eventuelt gjøre for å løse problemet? P4, 2.8 ghz 1024 mb ram Opera 7.23
cnav Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Hei! Jeg hadde samme problemene med 7.23. Leste på Opera-forumet at det er et problem med Java i denne versjonen, som gjør at det krasjer. Når det gjelder treg oppstart, så fant jeg ut at Opera ofte ikke ble skikkelig avsluttet og at det kjørte en eller flere prosesser i bakgrunnen. Disse måtte jeg avslutte manuelt, før jeg kunne starte opp Opera igjen. Etter å ha innstallert 7.50 Preview 1 (beta-versjon), har jeg ikke hatt disse problemene (denne må du ikke installere over den 7.23, men i en egen mappe). Lykke til!
dork Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Ja, jeg også har treghetsproblemer med Opera 7.11. Har ingen løsning, kan bare dele frustrasjon. Alltid treg til å starte. Titt og innimellom blir den _ekstremt_ treg til å laste eller oppdatere side, eller krasjer. Og noen ganger når jeg skriver (f.eks her) så kan markøren bli hengende igjen _lenge_, jeg kan gjerne skrive videre, men bokstavene kommer sløvt diltende 5-30 sek senere. Alt løser seg ved å lukke og gjenåpne Opera - da er alt OK igjen. Vet ikke helt om det er er Javatull som bugger hos meg, men jeg får vertfall ikke installert Java Virtual Machine fordi jeg ikke har WinXP sp1. Tror alderen på PCen min igrunn er årsakene hos meg. Nå fikk jeg veldig lyst til å (anti-)skryte av lekemaskinen min: P2 233MHz WD 2.44GB med OSet på + Seagate 120GB (ny ifjor) 288Mb SDRAM (lese/skrivehastighet 323/118Mb/s) Matrox Millennium skjermkort Hele PCen er uendret siden 1998, bortsett fra 120GBen og kontrollerkortet til den. Jeg har AIDA32, og der er det "post-it"-lapper overalt om at jeg bør oppdatere. Kan vel ikke helt sammenligne mine med dine Operaproblemer, men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå