Gå til innhold

Svensk film, hva var tittelen?


fjellnisse

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å river håret ut av trynet i leting etter en svensk film jeg så en gang i tiden.  Mener den tilhører på 90-tallet, kaanskje tidlig 2000.

Av det jeg husker handler den om en guttegjeng som vokser opp sammen. De spiller også i band og turnerer. I slutten av filmen er hovedpersonen voksen og bestiger Mt Everest med en urne etter en av kompisenes død underveis i filmen. 

En scene jeg husker meget godt er den hvor guttene blir med bygdas "hobo" hjem for å drikke øl, men de ender med å få sopp(?) eller noe lignende og begynner å hallusinere. I den forbindelse sier hoboen noe sånt som "kom skal ni få se en liten råtta",  som gjør at guttene rømmer på en sykkel med lasteplan foran. 

DETTE ER VAGE GREIER, MEN JEG KLARER IKKE FINNE DEN!

Er det noen som kan hjelpe meg her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
fjellnisse skrev (På 14.12.2021 den 16.28):

Hei!

Sitter å river håret ut av trynet i leting etter en svensk film jeg så en gang i tiden.  Mener den tilhører på 90-tallet, kaanskje tidlig 2000.

Av det jeg husker handler den om en guttegjeng som vokser opp sammen. De spiller også i band og turnerer. I slutten av filmen er hovedpersonen voksen og bestiger Mt Everest med en urne etter en av kompisenes død underveis i filmen. 

En scene jeg husker meget godt er den hvor guttene blir med bygdas "hobo" hjem for å drikke øl, men de ender med å få sopp(?) eller noe lignende og begynner å hallusinere. I den forbindelse sier hoboen noe sånt som "kom skal ni få se en liten råtta",  som gjør at guttene rømmer på en sykkel med lasteplan foran. 

DETTE ER VAGE GREIER, MEN JEG KLARER IKKE FINNE DEN!

Er det noen som kan hjelpe meg her?

Populærmusikk Fra Vittula:

- Kom ut i 2004.

- Gutter som starter band

- Lokal, tvilsom type som lurer i disse guttene en slags te tror jeg ( Så de blir kraftig ruset). Denne mannen ender kvelden med  å vise seg frem i dameklær, å si noen ganske absurd, som jeg ikke husker.

- Husker dessverre ikke hvordan filmen slutter, så det er jo ikke alt som stemmer. Men noen ganger kan en huske noen segmenter fra en annen film etc.

 

B11FFEC6-D662-4FCD-B996-26FBDD84FFF0.jpeg

C2331FA2-3CE5-454D-ADB4-E6FE8ADD49DF.jpeg

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...