Gå til innhold

Noen som vil vurdere en tekst?


Anbefalte innlegg

Hei, holder på med et prosjekt som nå er på ca. 3000 ord. Gjennom barne og ungdomsårene leste jeg mye, men har verken skrev eller lest skjønnlitteratur på evigheter.

Fortellingen handler om en litt lost ung mann som går seg vil i skogen, før den tar en litt surrealistisk vending. Lengre har jeg ikke kommet, men grovt sett er planen at han skal komme seg tilbake til sivilisasjonen sterkere, og innse at det er der han hører hjemme.

Bærer nok litt preg av egen livserfaring. Følelsen av å være på utsiden av samfunnet, adhd og forskjellige tripper.

Lurer på om noen ville vært interresert i å ta en kjapp titt på makkverket. Usikker på om det er noe i det, eller kun en gal manns tirade. Og som sagt er det kun et grovt og kort utkast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger ut de første avsnittene:

1.
Jeg har ligget våken hele natten. Øyelokkene er tunge. Kroppen er tung. Men søvnen kommer ikke. Jeg har en flaske vann liggende ved sengekanten. Jeg drikker den opp, pisser og fyller den igjen, sikkert fem ganger i løpet av natten. Innimellom tar jeg frem mobilen for å… jeg vet faktisk ikke, en vane sikkert. Klokken beveger seg timer om gangen. Først var den ett, så tre, og nå er den seks. Måkene skriker, og solen trenger gjennom gardinene. Ingen vits å ligge her mer.  
Jeg har vært arbeidsledig i et halvt år nå. Prøver likevel holde litt rutine på dagen med alarmer og påminnelser og rutiner og sånn, ikke akkurat min sterkeste egenskap. 
Etter en iskald dusj, tar jeg meg en liten stripe og en banan. I det jeg kaster skallet i bosset legger jeg merke til alle pilleeskene. Piller til å våkne, piller til å leve, piller til å sove. Jeg tar de tre siste, uåpnede eskene ut av skapet og hiver de også. 
Til å bo i tretti kvadrat i en tettbygget blokk, omringet av blokker på blokker, bor jeg overraskende nært naturen. Jeg hiver på meg skoene, lar mobilen ligge og småjogger ut i t-skjorte og shorts. 
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...