Gå til innhold

vob file


lure

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. Men hvilken skal jeg brenne da? :ermm: For opp noe sånt i nero:

 

 

 

name size type

video_ts.bub 6 144 bub file

video_ts.ifo 6 144 dvd navigation file

vts_01_0.bup 51 200 bub file

vts.01_1.vob 1 073 739 776 vob file

" 2 " " "

" 3 " " "

vts.01_4vob 74 719 232 "

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk lurt på noe av det samme. Jeg bruker "DVD Decrypter" til å rippe DVD'en. Der har jeg valg mellom å rippe DVD'en til ISO fil(er) eller som VOB-filer. Mener å ha lest at du må rippe DVD'en til ISO for å kunne brenne den videre som DVD ? Når jeg skal lage DivX-backup av DVD'en ripper jeg den til VOB-filer.

 

Mulig jeg tar feil her ?

Lenke til kommentar

OK, hvis jeg forstår deg rett kan jeg f.eks bruke "DVD Decrypter", rippe alt i "Vob-mode" fyre opp Nero 6.0 og brenne alle filene som en DVD og deretter få en fullverdig DVD-kopi ?

 

I såfall hadde det vært velgig "gildt" (som mi seiå på Søøøøølande) :thumbup:

 

Forresten : da lurer jeg på hva som er vits med å rippe DVD'en til ISO ?

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Velg video-DVD (eller noe i den duren), pass på at ikke Joliet er merket av, og legg filene i VIDEO_TS-katalogen. Vil du legge noen datafiler på den i tillegg, kan du lage en katalog som f.eks. heter X_MISC, og legge dem der. X-en er der for at katalogen skal komme etter VIDEO_TS. DVDen er vanligvis lettest å lese på begynnelsen, og da minsker du sjansen for hakking på stuespillere om du legger videofilene først.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

tvangsgreie: Ble litt nysgjerrig på at du skriver at Joliet ikke må merkes av, det har jeg ikke sett noe om andre steder. Hva innebærer det? I Nero Express 5.5 står det kryss for "Check Joliet filenames before burning". Er det dette som skal fjernes? Kan dette være noe av forklaringen på at jeg plages ille med å få brent gode DVD-R-plater...?

Lenke til kommentar

Da klarte jeg endelig å få brennt ut filmen med nero Men lenge var adam i paradis, setter i filmen i dvd`n i stua, ikke en d... skjer ,får ikke sett den. Merkelige greie

 

Er det mulig?? Tok med meg den brennte filme til en kompis som hadde kjøpt seg ny dvd spiller på rema 1000 til kr 499, og der virket den som bare juling..

Et nytt bevis på at det trenger ikke å vere DYRT... :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Da klarte jeg endelig å få brennt ut filmen med nero Men lenge var adam i paradis, setter i filmen i dvd`n i stua, ikke en d... skjer ,får ikke sett den. Merkelige greie

 

Er det mulig?? Tok med meg den brennte filme til en kompis som hadde kjøpt seg ny dvd spiller på rema 1000 til kr 499, og der virket den som bare juling..

Et nytt bevis på at det trenger ikke å vere DYRT... :laugh::laugh:

Billige DVD spillere spiller gjerne det meste, mens dyrere er litt mer kresne. Grunnen? På de dyrere er det lagt mer penger i bildekvalitet og lydkvalitet fremfor "salgstriks".

 

Men... de fleste spillere, både dyre og billige, skal klare brente DVD'er for tiden. Problemet er at noen støtter DVD-R, noen støtter DVD+R, mens noen støtter begge formater. Har du prøvd å brenne i DVD+R? Prøv DVD-R (eller omvendt).

 

Det kan også være at du har en litt eldre spiller, og de trenger gjerne en firmware for å spille brente DVD'er, eller så er laseren av en slik type at de ikke kan lese brente DVD'er i det hele tatt.

 

Jeg har en Toshiba SD3109 (eller noe sånt) som jeg betalte 6-7000 for for tre og ett halvt år siden. Den takler ikke brente DVD'er. Ettersom jeg i dag har innstallert en DVD brenner (Plextor PX708A... formelig OSER kvalitet), så har jeg kjøpt en "attpåDVD spiller" til stua. Den billigste Panasonic'en. Den takler DVD-R og det meste som er av jpg, mp3, svcd og så videre.

 

Så det er ikke enkelt det der med DVD spillere, hva de takler, formater og så videre. Sjekk slike ting nøye før dere kjøper.

Lenke til kommentar
tvangsgreie: Ble litt nysgjerrig på at du skriver at Joliet ikke må merkes av, det har jeg ikke sett noe om andre steder. Hva innebærer det?

Nå må jeg innrømme at jeg har hørt om folk som bare har fått det til å virke når Joliet har vært merket av, men i utgangspunktet har det ikke noe på en video-DVD å gjøre. Joliet er et slags tillegg til filsystemet som gjør at det er mulig å bruke omtrent samme filnavn som i Windows på DVDen. Noen DVD-spillere liker ikke at det er med.

 

Du kan også prøve å bruke DVD-ROM (UDF), og lage VIDEO_TS/AUDIO_TS-katalgene selv. Versjon 1.02 er vanligvis det mest kompatible, men som vanlig er det ikke noe helt entydig svar.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det veldig lett. Den dvd spilleren som var ganske ny, (som jeg ikke klarte og se filmen med ) Tok jeg enkelt og greit til butikken som jeg kjøpte den og sa at jeg ikke var fornøyd. Det var en spiller som jeg hadde kjøpt for lenge siden(6mnd). Fikk ny av butikken.. En sony dvp330. Har ikke prøvd den ennå, men får bra omtale på nettet.. :p

http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVD...&Search=Search&

Lenke til kommentar
Velg video-DVD (eller noe i den duren), pass på at ikke Joliet er merket av, og legg filene i VIDEO_TS-katalogen. Vil du legge noen datafiler på den i tillegg, kan du lage en katalog som f.eks. heter X_MISC, og legge dem der. X-en er der for at katalogen skal komme etter VIDEO_TS. DVDen er vanligvis lettest å lese på begynnelsen, og da minsker du sjansen for hakking på stuespillere om du legger videofilene først

 

Tvangsgreier du reddet dagen min.. Det funker jo fint som f... :thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...