Choo Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Jeg er ikke særlig god i det lengre, men jeg kan kanskje gi noen litt motstand, bare PM meg, kan sikkert spille i helga om 2 uker, men lagger kanskje litt. men kan en eller annen sende meg patchen da? over msn eller lignende? Finner den ikke noe sted jeg klarer og downloade. Hva slaks taktikker bruker dere da? favoritt nasjon o.l.? BTW, dette er det mest balanserte RT's spillet etter Warcraft 3 The Frozen Throne, Patch 1.12 etter min mening! mvh André.
aeiopop Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 her var det mye rart å lese..... tre/wood units kan knuse mat/gull units hvis du bruker rett unit. f.eks pikeman mot paladin, eller skirmishers mot archer(tre/gull), eller light cavalery(mat) mot siege(tre/gull) spillet er også meget bra balansert, i forhold til sivilisasjonene. det er ingen som ruler overalt, det kommer and på hvilket kart man spiller. men det forutsetter at man har Age of empires 2: the conquerers expansion, men 1.0c pathcen. og hvis du har det og vil spille online, kan du gå på www.zone.com der du finner mellom 2000-4000 spillere til enhver tid.
JoeDohn Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 BTW, dette er det mest balanserte RT's spillet etter Warcraft 3 The Frozen Throne, Patch 1.12 etter min mening! Offtopic: Du kan ikke ha gjort annet enn å cheese i 1.12, du. Det som er gøyest med AoE (synes jeg) er at det ikke dreier seg rundt én stor unit slik som RPG-RTS'er har fått en tendens til å gjøre.
user156890 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 [quote name='Nimsi' date='13/01/2004 : 18:15']øh, banker deg når som helst i AoC gikk pro for 3 år siden, slutta for lenge siden though [/quote] øh, oki sikkert nokk hvorfor spilte dere AoE C. syns ikke det er noe særlig bra, syns AoK er bedre, de har fjernet mange småting som gjør ting lettere i Conquers men et j**** stort minus er di suicid folka som kommer seg gjennom muren på null komma niks. er litt iriterende
oblivian Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 >' date='12/01/2004 : 19:01'] AoE2 er alt for dårlig balansert. Ganske enkelt masse-produser units som kun koster tre og mat. Drit i alt som koster gull og/eller stein. Thats it. Er ikke morro engang. (Annet enn om du møter en som kjøper dyre units da... ) Kjør russer taktikk! ehh du har tydeligvis ikke NOE kunnskap om spillet!!! hvis du setter 200 units som koster mat og gull, opp imot 200 units som koster mat og ved, hvem tror du vinner da? de som koster gull selvfølgelig med tap på kanskje bare 50stk kanskje mindre hvis du trykker på unitn så står det hva den har i attack, armor og hp det er ganske vesentlig det vet du. Tydelig at du ikke kan en skjit om spillet syns det er det beste og mest balanserte strategi spillet som er, du kan jo prøve å slå en hard computer med bare å kjøre tre/mat uniter du kommer til å bli eiiiiid!! Ha dust Uff, her har vi nok en amatør. Du har ikke skjønt logistikken. Seff er dyre units bedre mot billige en mot en. Problemet er at du har ikke ressurser til det. Derfor ville du vunnet et par initial slag, men jeg hadde knust deg på logistikken. Det jeg mener med dårlig balansert er at 5 tre/mat units knuser en gull/stein unit. Derfor er det bare å gå bananas med mat og tre prod. Det er fornybare ressurser i motsetning til gull/stein. Hvorfor tror du tyskerne tapte WW2? Fordi Tiger tanks var bedre en Shermans? Not... Det var fordi for hver Tiger tanks så var det 100 Shermans. (Og for hver Tiger tanks som ble slått ut, så ble det slått ut 10 Shermans. Du får gjør et lite regnestykke da vet du...) Tactics' for amateurs, logistics for pros... Amatør. De beste balanserte RTS spillene (som jeg synes) er: Starcraft, Warcraft og Rise of Nations.
user156890 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 I såfall hvis jeg er en n00b så kan vi godt ta en kamp men hehe det vill legge noe så uti fan fordi jeg har modem men vi kan godt ta en kamp, slår du meg så bøyer jeg meg i støvet Det handler ikke om å klare å holde ut så lenge som mulig, det handler om å gå på så fort som mulig. Og hvis du kommer med en hær med billig units så kommer du aldri til å ha sjangs til å knuse basn??? Men uansett alle har hver sin taktikk men med din så tviler jeg på at du kommer noe særlig langt
Dʋgɢtung Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 >' date='14/01/2004 : 18:59'] I såfall hvis jeg er en n00b så kan vi godt ta en kamp men hehe det vill legge noe så uti fan fordi jeg har modem men vi kan godt ta en kamp, slår du meg så bøyer jeg meg i støvet Det handler ikke om å klare å holde ut så lenge som mulig, det handler om å gå på så fort som mulig. Og hvis du kommer med en hær med billig units så kommer du aldri til å ha sjangs til å knuse basn??? Men uansett alle har hver sin taktikk men med din så tviler jeg på at du kommer noe særlig langt LOL Selvfølgelig kan man vinne ved å rushe skikkelig i starten av gamet, selv med billige units
oblivian Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) Re: <[47]> Jeg har kjørt strategien min mange ganger online og den funker stortsett alltid den... Det forutsetter forsåvidt at det er skog da. (90% av map'ene). Jeg forsker på alt som er av tre/mat units, driter i gull/stein units, bortsett fra siege weapons. Det er det eneste jeg bruker gull/stein på. Endret 14. januar 2004 av oblivian
user156890 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 Har du hørt om en unit som heter "Teutonic knight"????
oblivian Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Hjelper ikke... Det er det store problemet med AoK. Uniten er alt for dyr i forhold til hva den presterer. Men det aller største problemet er at pikesmen og "spydkastere" ikke koster gull eller stein. Når man har 5-6 baracks og archeries som står og produserer for fullt så rekker ikke f. eks. teutonic knights og drepe alle. I mellomtiden går du tom for gull og stein... Da har jeg masse gull og stein igjen til siege weapons og en svær "russer" hær. ;-)
user156890 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 hehe sant det med "russer hærn" din men fortsatt tviler på at det vill funke!!! skal teste det neste gang det er turnering!!!
oblivian Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Ja, bare prøv. Det funker. Men man får jo ikke verdens beste statistikk på units killed/lost ratio, men who cares. Det var akkurat det Stalin gjorde. Han pøste på med billige (uopplærte soldater) og vant rett og slett fordi han hadde uendelig tilgang på folk. Det eneste tapet var moralen, men hvem bryr seg vel om det i et dataspill.
Prytz. Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 >' date='14/01/2004 : 19:28'] Har du hørt om en unit som heter "Teutonic knight"???? må holde med mr. hitman her ass.....la oss spille en kamp der du satser på nille-spearmen og non-gold units.....hørt om tradecart????? 2 v 2 er du sjanseløs med dine food-wood units. set a date, and we can play....2 som utfordrer eller. men når det gjeller teutonic er di litt i tregeste laget for meg......slow motion.....
aeiopop Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 det er klart at antallet units har mye å si men det er andre ting som spiller inn. man må blandt annet stå for en del balanse selv. hvis motstanderen kjører fullt ut med pikes og skirms, kan man knuse dem med archers og onagers. eller hvis du kjører hester bør du ha archers/skirms/hand cannoneers til å støtte dem. eller hvis du har 100 hester, så sender du ikke dem inn på en slagmark mot 100 pikes, du sender dem inn i byen til motstanderen og dreper økonomien hans. og uansett hvis du er sinnsykt god på micromanagment så kan du slå nesten hva som helst.
Luchy Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 spiller det av og til. men er egentlig ganske lei. liker rise og nation mye bedre. der er det større utvalg i spillet om hvordan generasjon du vil være i.
Imho Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Jeg og en kamerat er på lan nå , og vi skal spille aoe2 nå ( lenge siden sist)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå