Gå til innhold

Bytte vifte på skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt satt inn ny PSU (mist 350w..:)), nye kabinett vifter, og ny cpu kjøler(zalman cnps6000-AlCu) og regnet egentlig med at pcen skulle blir stille da..

 

Problemet jeg fant ut av nå, som det nye ikke lagde no lyd omtrent, var at den vifta som er på skjermkortet mitt, bråker noe helt fantastisk! Den og NB viften bråker...

 

NBen kan jeg vel bare bytte med Zalman NB47J Northbridge kjøler men hva gjør jeg med gpu'en`??

 

Er denne no spess?

 

takk på forhånd..:)

 

SAK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Gainward GeForce FX 5600 Ultra/780 XP... Med 256 ram.. Selv syntes jeg det funker helt greit, men alle tester sier jo at det er no dritt...

 

Men den jeg foreslo istad.. den er god nok? Den bråker kun 30 db på fullt.. går jo ann å stille den ned..:) eller er det noe bedre?

 

Noen som kjenner til denne Revoltec VGA2 kjøleren?

 

SAK

 

PS: Hva vil den Titan slotkjøler hjelpe??

Endret av stenkarlsen
Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward GeForce FX 5600 Ultra/780 XP... Med 256 ram.. Selv syntes jeg det funker helt greit, men alle tester sier jo at det er no dritt...

 

Men den jeg foreslo istad.. den er god nok? Den bråker kun 30 db på fullt.. går jo ann å stille den ned..:) eller er det noe bedre?

 

Noen som kjenner til denne Revoltec VGA2 kjøleren?

 

SAK

 

PS: Hva vil den Titan slotkjøler hjelpe??

Den skjermkortkjøleren du har kikka på funker fett den, hvis du ikke skal overklokke mest. Den bråker ikke så mye som original kjøleren på 5600 korta. (Har hatt sjøl)

 

Den Titan slot kjøleren skal hjelpe på luftstrømmen i kabinettet hvis du ikke har noen vifter. Men den bråker ganske mye og jeg tror ikke du har behov for den.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Som tidligere sagt, Zalman sin er kjekk! Vifteløs så lenge du ikke har de heftigste kortene (fx59xx, radeon9800xx).

 

 

stemmer det, hvorfor 18 db når man kan ha 0 db?

 

jeg skal kjøpe denne nå, de har den på komplett, koster hakket mer en på 3dfxcool (men de er tomme nå)

 

 

noen som vet hvor komplett ligger i oslo??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Som tidligere sagt, Zalman sin er kjekk! Vifteløs så lenge du ikke har de heftigste kortene (fx59xx, radeon9800xx).

Kjøp deg en Thermaltake Gigant II Heatpipe du det kommer du ikke til å angre på. Blir det for mye støy kobler du bare ut vifta som er på :-) og vips så kjøler den like dårlig som zalman sin men den er da lydløs :-)

Er det da noe å lure på ???

:devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...