Gå til innhold

Smart videreutdanning som får flere bein å stå på


sandra00

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går første året på barnehagelærerutdanningen. Jeg trives enn så lenge på utdanningen min. Fagene jeg har er interessante! Akkurat nå ser jeg ikke får meg å jobbe som barnehagelærer hele livet mitt, men kanskje en del hvertfall! Tenker av og til på at jeg burde ta videreutdanning etter jeg er ferdig med min bachlor. Hvilken viderutdanning kan være lurt å ta, slik at jeg har flere bein å stå på til seinere? 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva som er lurt kommer an på ønskene dine. Men det mest lønnsomme er å komme raskest mulig ut i arbeidslivet. Så om du ønsker å jobbe som barnehagelærer så er nok det mest lønnsomme å jobbe fulltid i barnehage etter endt utdanning.

Tror det lureste du kan gjøre er å jobbe en del i barnehage under utdannelsen og finne ut om det er noe for deg. 

Og om du som 40 åring ønsker å bytte yrke så er det ikke verre enn at du etterutdanner deg da. Tror det er lurere enn å ta en utdannelse tidlig i 20 årene i tilfelle du skulle ønske å bytte jobb senere i karrieren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært i praksis nå i 3 uker, og kjenner jeg pleier å bli sliten etter en dag i barnehagen. Det er jo klart man føler på litt press på å gjøre det bra, men prøver å ta en ting om gangen så jeg ikke blir stresset. Har tenkt en del ganger på at om det er riktig utdanning. Tenker å gå disse tre årene og bli ferdig med bacheloren er planen. SÅ får jeg se hva det blir til. Men ser på spessped som en god mulighet! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...