Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha en som også kan spille video? Hvis ikke er Creative Zen NX, Apple iPod og iRiver ihp-140 gode valg. Creative sin synes jeg er litt for stor, den ser heller ikke særlig pen ut. iPod har veldig kort batteritid (8 timer), jeg ville nok godt for iRiver sin hvis prisen var den rette. Har den kommet til Norge enda? Tror denne har mange spennende funksjoner.

Vil bare føye til at jeg har iPod 20 gb og er utrolig fornøyd! iTunes, programmet du bruker for å overføre musikk, er veldig bra!

Lenke til kommentar

det er ganske mange andre poster om dette på forumet (der mange desverre munner ut i en debatt om lydkvaliteten på zen vs. ipod).

eldre post

 

sånn jeg ser det:

 

ipod:

+liten

+status

+design

-pris

-batteritid

 

zen:

+billig

+masse gb for pengene

+batteritid

-stor

-må ha drivere

 

iriver:

+kjempedisplay

+fjernkontroll

+batteritid

+liten

-veldig dyre gb

-dyr

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe meg en Zen Xtra jeg...den er da ikke så veldig mye større enn en iPod.. Det som er dumt er som du sa at man trenger to (!) programmer for å få musikken INN på spilleren. :no:

to programmer? hvem har sagt det?

Laster du ned Plus! Portable Audio Device eller kjøper notmad holder det i massevis med ett program. plus! saken lager en mappe hver gang du plugger til spilleren, og notmad har en del ekstra funksjoner. selv med standard programmet holder det med ett program, det du trenger to programmer til er hvis du skal bruke den som portabel harddisk med standardprogrammene.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe meg en Zen Xtra jeg...den er da ikke så veldig mye større enn en iPod..

Tja, i kubikk er faktisk zen spilleren nesten 60% større enn den største iPod'en. Men for all del zen-spilleren er et fornuftig valg, spesielt med tanke på plass pr. krone. (iPod'en gir dog en helt annen følelse av luksus). ;)

Lenke til kommentar

Synes zen ser tøff ut jeg.Da mener jeg selvfølgelig den orginale verisjonen av zen.

Zen nx er ikke akurat stygg men hvorfor lager de den med grønt bakruns lys og rare former rundt sjermen. Liker heller ikke at de har skiftet farge på de lilla/svarte sidene på sipllernesom som på nx er hvite.

I funksjoner er jo orginalen også bedre.

1. Kan lades over usb

2. Mulighet for radio og opptaker som tillegsutstyr

3. har 16 mb ram, zen nx har 8 (vet ikke om dette har noen stor betydening)

Men zen nx er mer stabil og har mulighet for nytt batteri.

Den er også litt mindre og lettere. :thumbs:

Med nye firmwire kan man også få samme funksjoner på zen usb2 som på zen nx

 

Vet ikke om noen har bruk for denne informasjonen men her er den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...