Gå til innhold

K8T800 mangler agp/pci lås


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva med s-ata går de på samme kontrolleren som ide ?

 

pokker mitt gigabyte kt800 hk og a64-3000 kom ikke lenger enn 210fsb. (vel starter på 220 også men

blir ustabilt ved 210 og programmer som 3dmark får problemer)

 

 

Får snart mandrake 9.2 for A64 og det skal bli gøy og teste.

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Vet det ,men tenkte at det fantes noen som kunne låses men det ser ikke slik ut, har aldri hatt behov for slikt, så det var bare en tanke men så lettvint skulle det da ikke vere 

 

Er vel en av grunnene til at jeg er skeptisk til VIA, blitt litt bortskjemt med Nforce2. Men om jeg ikke husker feil leste jeg et sted at neste versjon/revisjon av Via's amd64 chipset skulle ha pci lås. Mulig det var socket 939 kortene.

Lenke til kommentar

Nforce 3 er det beste chipsettet om du skal overklokke. Nettopp på grunn av agp/pci lock. Dagens Nforce 3 hovedkort kjører med en minnebus på 600mhz mot viakt800 800mhz.

Ytelsen dem i mellom er minimal, grunnet athlon 64s innebygde minne kontroller.

Om du skal overklokke er valget klart. Se bare på 3d mark orben der athlon 64 oppnår opp mot 30 000 i nforce 3 hovedkort.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer at man kan bruke en 66 MHz PCI IDE-kontroller for å løse problemet med HD-korrupsjon. Det er AGP som er problemet med ATi-kort.

NF3 150 har heller ikke PCI-lås, bare AGP. Det yter noe dårligere, men har man en god CPU og god kjøling vil man nok ende opp med bedre ytelse likevel. Litt kjedelig å få stopp på 230 MHz når CPU-en klarer mye mer..

Lenke til kommentar
Bestilte et Shuttle AN50R fra søta bror , regner med at "postforskott" er det samme som postoppkrav.

støtter det fx`n da?. skal skjekke det ut nå. noen ram annbefalinger da? leste om hk som kun støtta single ram og om noen som støttet dual. hva er best og hvilken type ram. ja. jeg liker litt owerkill og overklokk. liker ikke å bli stoppet av noe så dumt å ikke ha dem riktige komponentene. må jeg ha ecc-reg ram på denne cpu? mener å ha lest det. eller var det for socket 939

Endret av wichtom
Lenke til kommentar
Bestilte et Shuttle AN50R fra søta bror , regner med at "postforskott" er det samme som postoppkrav.

Høres bra ut :thumbup:

 

Som sagt, dette har AGP-lås, men ikke PCI, men med PCI-kontroller er det "ingenting" som stopper deg.

Tenkte det samme om jeg brukte dette kortet med en pci kontroller så skulle jeg ha frie hender og full fart til himmels :D:D

Lenke til kommentar
Nei fx har egen socet (940) og den må også ha reg ram, hvorfor ikke kjøpe en A64 3400 istede den yter like bra og er over 2000 billigere

vet ikke. men fant et system som ikke var så dyrt (itbutikken) og falt for dyret. sånn er det baremen klart det vist jeg kan plukke amd 3400 og bedre hw og komme under i pris så er jo det å anbefale... oxo med tanke på klokking.?

Lenke til kommentar
Du får jo en 3400 med hk for mindre enn en FX koster

skal seile litt rundt og sjekke. ligger endel kasj og brenner. så må finne noe hw og kjøpe. men.....vil ikke brenne meg. skal jo bytte fra kjente og kjære intel jeg kjenner inn og ut til fremmede amd.. og det man ikke kjenner er litt ukjent og skremmende. vet jo ikke om man får det til sånn med en gang. har hørt cpu kan ta kvelden og sånt med får mye varme. den slår seg vist ikke av og restarter :thumbdown:

Lenke til kommentar
har hørt cpu kan ta kvelden og sånt med får mye varme. den slår seg vist ikke av og restarter :thumbdown:

Det er leeeeenge siden, i Palomino-dagene. Ingen fare nå. A64 er attpåtil kaldere enn P4C.

det var godt, er ikke inne i amd godt nok enda for å være helt safe. men... kjøper nok fx-51.... skal man menge seg med gutta..så må man.. kjøling kommer senere. vann/pelt/prommy/vapo. nå er det bånn gass.kan nok ikke så mye at jeg kan menge meg i toppen enda (opp mot 30k i mark) men skal jaggu ta innpå og lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...