Gå til innhold

Blåskjerm i WindowsXP


Anbefalte innlegg

Har lagd en lignende topic for noen dager siden, men da gjaldt det laptopen min, som er sendt inn til reparasjon pga. skadet harddisk. Men denne gangen gjelder den stasjonære pcen til broren min..

 

Han bruker pcen kun til å spille warcraft3, han laster aldri ned noe eller åpner noen nettlesere eller legger inn programmer. Men da han skrudde på pcen i dag fikk han vite at "windows kunne ikke starte pga. nylig endring i maskinvare eller programvare". Før blåskjermen kommer, får jeg 3 valgmuligheter, 'starte windows på vanlig måte' (som ender i blåskjerm), 'siste fungerende innstillinger', og 'sikkerhetsmodus'. Problemet er bare at jeg ikke kan velge mellom disse, markøren beveger seg ikke når jeg trykker på 'pil opp' eller 'pil ned' (ja, tastaturet fungerer og er koblet til). Så jeg må vente 25 sekunder på at windows skal starte på vanlig måte. Blåskjermen som dukker opp anbefaler meg å deaktivere BIOS-alternativer som bufring eller skygging (noe broren min sannsynligvis ikke har aktivert :p), eller bruke sikkerhetsmodus til å fjerne nylig innstallerte programmer...men det lar seg ikke gjøre ettersom jeg ikke kan velge sikkerhetsmodus, og ettersom broren min rett og slett ikke har innstallert noen programmer i det siste...så nå sitter jeg fast :/

 

Håper noen vet hva som hjelper..

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...