Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo D1840


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp investert i en Amilo D1840 med P4 2.6 ghz prossesor, den minste typen. Merket med en gang at maskinen var treg og hakket under spilling. Har derfor kjørt en del tester med sisoft sandra 2003 og fikk der bekreftet at hardisken er uvanlig treg. Faktisk tregere en en ATA 66, 4200 rpm med 1mb cache. Har innstalert den siste driveren jeg fant til IDE.

Noen andre som har samme problem eller noen som vet hvordan jeg kan ordne dette?

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du testet harddiskytelsen kan du vel si hva resultatet ble, så har vi noen harde bedømningsmidler for eventuelle feil...?

 

I slengen;

DMA-modus/PIO-modus?

Overvåker Windows XP (om det er det du bruker) harddisken din og lagrer det for gjenoppretting?

Hvilke programmer kjører?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Fikk et resultat på 9304 i sisoft sandra. Ser at windows overvåker for systemgjenoppretting, kanskje lurt å slå dette av. DMA-modus? harddisken går på ultra dma 5. Ellers er det kun virusprogram og firewall som kjører.

Alltså 9304KiB/s ~ 9MiB/s?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Er hardisk noe man installerer på egen hånd?

Vurderer også å skaffe meg d 1840, men stusser litt på at den bare har 4200 rpm... :dontgetit:

Noe du kan installere selv, ja. Men kommer vanligvis montert fra fabrikk/forhandler om det står at det er noen harddisk med.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

I got 13045 kB/s,and the disk is well-used about 2 months now.

 

The first thing i did was a format,then a split in half and finally installed WinXP Pro with SP1 and SiS IDE-drivers.

I also use NTFS as filesystem.

 

When i got mine it was preinstalled with WinXP Home and runned FAT32.

It should be around 14-15000kB/s according to SiSoftSandra.

 

Mine probably needs a defrag soon :roll:

Lenke til kommentar
glemte å si at maxtor hardisken er en ekstern hardisk som jeg skal koble til den bærbare pcen gjennom usb2 eller firewire

Du sier ingenting om hvilken intern harddisk du kommer til å ha på maskina, så jeg anbefaler å koble den eksterne til via Firewire og bruke den som installasjonsdisk for spillene dine, om ikke du vil spille uten å ha den eksterne med.

 

Velg selv...!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Min anbefaling blir da; installer spill som du bare spiller hjemme på den eksterne. ;) God plass også da for andre ting internt, mp3-samling for eksempel. Min mp3-samling bruker ligge både internt og eksternt. Er min backup-løsning ;)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Hei Kjello2, 

 

vennligst les innlegget som ble skrevet för mitt. Jeg vet det er en skrivefeil, men jeg kom bare til aa tenke paa at jeg faktisk hadde en harddisk med ca den störrelsen en gang for mange mange aar siden...

Aha, trodde at du gjorde som "alle" andre og ignorerte den skrivefeilen ;)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

det jeg egentlig ville ha svar paa var dette med at man sier at spill hakker med denne 4200 rpm 40 GB hardisken som er ferdig installert paa Amilo D1840.

 

Men hvis jeg installerer hele spillet paa usb2/firewire 5000 dvn,vil det da hakke?

Kanskje pga informasjonen maa igjennom usb2 eller firewire kabelen osv???

 

Mvh Scorcho

Lenke til kommentar

Eg har og tenkt på den Amilo'en....men ikke dersom HD'en er så treg at den ødelegger resten av pcens gode ytelse....

 

Ville det blitt bedre med en ekstern HD, slik som scorcho sier? Og hvorfor Kjello2, vil du bruke firewire og ikke usb2.0 som jo er raskere( 400 vs. 480 mbit/s)?

 

Vil dette si at dersom jeg vil spille (Halflife2 og andre heftige spill på laptopen), så bør jeg kjøpe meg en ekstern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...