Gå til innhold

HDTV Skjermer


Anbefalte innlegg

Dette er muligens ikke korrekt forum, men jeg tittet på det forumet der det stod "TV, filmer, Video" osv... - men der virket det som det var programmer og software som var diskusjonstemaet, så dermed havner denne posten hvertfall i hardware- kategorien.

 

Så til spørsmålene;

 

Jeg er ute etter en TV- sak for å ha på kjøkkenet.

På følgende linker har jeg tittet på 2 ulike/like alternativer:

 

http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=10320249&loc=17155

 

http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=90105113&loc=17155

 

(hvis dere får problemer med at det dukker opp en blank side, så bruk refresh- knappen. Det er tydeligvis noen små- problemer med sidene deres).

 

Utgangspunktet mitt er jo at jeg har vanlig kabelTV, med èn TV i stua.

Kabelen går selvfølgelig fra antenneutgangen i veggen og inn i TV'n.

 

Første spørsmål:

Er det mulig å kjøpe en eller annen slags splitter- kontakt som man setter i antenneuttaket på veggen, slik at jeg eventuelt kan trekke en antennekabel til den TV'n jeg skal ha på kjøkkenet?

 

Spørsmål 2:

Har HDTV / LCD-TV- teknikken kommet så langt at jeg kunne se TV i kjøkkenet "wireless" - altså at jeg slapp å kable til TV'n? Kunne jeg f.eks, ha et TV-tuner kort i PC'n, for så å "broadkaste" TV fra PC'n til TV'n på kjøkkenet over et trådløst nettverk?

Jeg innbiller meg jo at teknikken ikke har kommet så langt enda.....?

Hvis det skulle være mulig, måtte vel HDTV'n på kjøkkenet støtte trådløs- teknologi - og det tror jeg ikke de gjør.

Er vel bare "smart- panels" som støtter det p.t.?

 

Dere skjønner hva jeg er ute etter.......?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDTV er vel noe som er forbehold til USA for øyeblikket. Ingen vits å kjøpe et HDTV (som må sende fra USA siden de ikke selger det her) når ikke signalene her sender HDTV. Nærmeste man kommer HDTV her i Europa er vel Philips sitt pixel plus system, men det kan vel egentlig ikke måle seg mot systemet som er på plass i USA.

 

Desverre.

Lenke til kommentar

1. Sp0rsm&l.

Ja, dette er mulig. Vet ikke HELT hva du sp0r om, s& g&r gjennom begge muligheter.

Har du dekoder? I s& fall m& du T-koble (Y-koble) fra dekoderen og inn til den nye TV'en for & f& "alle" kanalene.

Hvis du ikke har det b0r du f& tak i en mont0r og la han legge opp en 2. kontakt p& kj0kkenet. Du kan gj0re dette selv, men siden du sp0r s& ville jeg latt noen andre gj0re det.

 

2. sp0rsm&l.

Vet ikke helt hva du forestiller deg at HDTV er, men det er ikke annet enn en standard, akkurat som PAL og NTSC (hvis du har h0rt om disse) HDTV er forbeholdt USA ja, og dobler linjene mht NTSC, siden vi har PAL er ikke HDTV noe vits. Eneste m&ten jeg ser du kan sende TV signaler tr&dl0st er via en PC ordning, men dette er du jo ikke interresert i.

 

Snakk med mont0r/elektriker Koster ikke all verden og legge opp en ny kontakt. Og du slipper ledninger over hele huset (de trekker via loft/tak/kjeller, eller inni veggen.) LCD og HDTV er IKKE det samme...

 

X - USA

les mer om dette p& www.hjemmekino.no

Lenke til kommentar
SBS Skrevet 07/01/2004 : 22:22

  QUOTE (Rayline TWB @ 07/01/2004 : 22:15)

Det er som du kan se ikke Media PC jeg er ute etter......HDTV!!!! 

 

 

Vel... HDTV sendes ikke i Norge og brukes så vidt jeg vet ikke i Europa, bare USA som bruker det. Så å kjøpe et HDTV ville være bortkastete penger. 

 

Innbilte meg at dette kom til Norge en gang også - i fremtiden....?

 

Eneste m&ten jeg ser du kan sende TV signaler tr&dl0st er via en PC ordning, men dette er du jo ikke interresert i.

 

Jo, det er jo nettopp det jeg skriver - at jeg er interessert i muligheten for trådløs overføring fra PC. Det jeg spurte om, var om det var mulig.........

Det som ikke interesserer meg er MediaPC.

 

HDTV ønsket jeg først og fremst fordi jeg som sagt innbilte meg at dette også en gang i fremtiden kom til Norge også. Jeg er klar over at formatet ikke støttes her i Norge p.t.

 

 

....og nei, jeg har ikke dekoder..........:-)

 

....og ja, jeg er også klar over at HDTV og LCD-TV ikke er samme sak......derfor er den ene linken til en LCD-TV, og den andre linken til en HDTV.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Uansett, siden du ikke har dekoder. f& elektriker/mont0r/venn som vet hva han driver med til & lage en ny kontakt p& kj0kkenet til deg. Dette er den DEFINITIVT beste m&ten mht signal (som virker viktig for deg iom alt staset rundt HDTV)

 

Det jeg mente med PC greier var at du s& vidt som jeg vet m& ha en "media pc" for & f& tatt i mot signalet. Har ikke sett noen TV'er med muligheten til dette (meeen, s& har jeg heller ikke lett.... Du kan jo lete litt selv? :))

 

Lykke til!

 

Edit: Ser n& at ihvertfall sharp har en s&nn mottaker, ikke FRA en pc riktignok, men direkte fra antenne utgangen. Tviler p& at det blir like bra som med mont0r, men du kan jo ta en titt bortom en forhandler og se? Mulig du m& ha ny kontakt likevel da...

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...