Gå til innhold

Specs for Minecraft Bedrock server?


Anbefalte innlegg

Hei dere!
Litt usikker på hvor jeg skulle plasserer denne tråden, men prøver meg her.
Jeg ønsker å flytte vår Minecraft world fra betalt Realm abonnement til egen hostet. Vi ønsker å fortsette med Bedrock serveren fordi vi ønsker å fortsette på worlden vår og fordi vi spiller både på PC og iOS.
Jeg har funnet en Thinkcentre M920q tiny som jeg lurte på om var god nok for å hoste Bedrock server for ca 5 pers. M920q tiny har altså en i5-8500t CPU, men det er så useriøst vanskelig å finne info om hvor bra CPU som trengs. Jeg vet at Bedrock serveren krever god singlecore ytelse, men er det noen som vet hvor jeg kan finne info om benchmarkscore for CPU som kan brukes til å bedømme om M920q tiny PCen kan holde for denne bruken?
Eventuelt om noen har erfaring på Bedrock server og kan si om dette er bra nok?

Jeg ser at spillhosting.no stiller med Bedrock server med i7-8700 og på versus.com scorer i5-8500t 2106 på singlecore, mens i7-8700 scorer 2594. Det er ikke et veldig stort sprang mellom disse, men fremdeles så vet jeg ikke om 2106 singlecore er bra nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok både enklere, billigere og mye mindre styr å heller leie seg en server på nett. Mange år siden jeg drev på med dette selv, men syns å huske det kunne bli veldig billig. Du er også da nesten garantert god ytelse, og du vil slippe alle problemene og hodepina tilknyttet å hoste selv.

Skal den stå på døgnet rundt? Varmegang og slitasje vil tære fort på pcen, spesielt en laptop. Den klarer seg kanskje fint 22 timer i døgnet, men de 2 timene alle skal kobles til samtidig vil du sannsynligvis oppleve problemer både med at nettverket ditt ikke håndterer mange brukere, prosessoren vil ikke klare å jobbe godt nok til at alle får en formidabel opplevelse, spillet vil throttles og opplevelsen blir ødelagt. 

Slik var det ihvertfall når jeg holdt på, og ser ingen grunn til å tro at det har blitt MINDRE krevende å hoste server. Jeg betalte kanskje 50kr i mnd for en server med 6-8 spillere, nesten 100% uptime, stabil kobling til nettet og uten høy ping og lag. Mulig det er noe dyrere i dag, men uansett en stor besparelse både i tid, frustrasjon og penger.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...