Gå til innhold

Hvordan sette opp 2stk 17'' LCD i dual?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg slitt noe fælt med å sette opp dual-view på min Samsung 172t og Orion LE750 TV...


Tanken var at jeg skulle bruke tv'en (som henger på veggen litt bortfor pc'en) til å se på divx/dvd via dataen. Jeg har et Radeon 9800Pro kort, men tv-ut kontakten ser ut til å kun kunne overføre 1024x768 oppløsning, tv'en kan vise 1280x1024, noe jeg selfølgelig har lyst å utnytte. Jeg har derfor belaget meg på å kjøpe en 5m lang VGA-kabel slik at jeg kan bruke både VGA og DVI kontaktene, og få fullverdig oppløsning på begge skjermene.


Problemet er at for å se noe på tv'en må jeg "flytte" vinduene over på den. Å ha to skrivebord kan jo ha sine fordeler i noen sammenhenger, men det jeg var ute etter, var å klone skjermbildet slik at jeg får nøyaktig det samme bildet på begge skjermene. :cry:


Om noen kan hjelpe meg med dette vil jeg være evig takknemlig, da dette virkelig er i ferd med å irritere vettet av meg. :thumbup: Endret av Palpantine
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk, Properties, Settings, Velg Display 2, og check Extend my Windows Desktop onto this monitor. Sett Display 1 til Primary, hvis ikke det funker, kan jeg ikke hjelpe deg, det er ikke alle kortene som har f.eks 1 VGA og 1 DVI kobling som faktisk støtter dual outputs. Dette gjelder spesielt eldre NVidia kort og noen ATi kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...