Gå til innhold

Problemer med Samsung Odyssey G5 34"


Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en G5 34" fra Samsung (denne) da jeg synes 24" blir for lite til jobbing på hjemmekontoret. Ville samtidig ha noe som det går an å spille på, så valget falt på G5'en. 

Problemet er at skjermen er helt ubrukelig når man velger displayport 1.2 og 1.4. Den flimrer og går i svart hele tiden, med mindre jeg bytter over til displayport 1.1 eller HDMI porten. DP 1.1/HDMI er uansett helt uaktuelt å bruke da det kun støtter 60hz.

Setup jeg har koblet til er et RTX 2070s. Freesync på/av spiller ingen rolle med DP, de samme problemene oppstår uansett. Jeg har også forsøkt DP kabel som følger med skjermen, min gamle DP kabel som fungerer knirkefritt på gammel skjerm, pluss en separat DP kabel - same story :(

 

Har noen andre opplevd lignende problemer med denne skjermen? Ser ikke ut som noen i kommentarfeltet på Komplett har opplevd dette, dog jeg har funnet flere tråder på Reddit som viser til samme problem med andre Samsung Odyssey skjermer. Setter pris på tips/hjelp eller innspill fra andre som har løst lignende problemer tidligere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...