harald_ Skrevet 6. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 Du kan ofte velge om du skal bruke Direct3D eller OpenGL, hvilken er å foretrekke? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 6. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg for min del ville foretrekke OpenGL. Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 6. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Det kommer helt an på hvilket spill det er snakk om, hvilke effekter som skal rendres osv, men generelt sett kan man si at OpenGL ofte er raskere. Min personlige erfaring er også at man opplever mindre "lagg" mellom bevegelser på mus og endringer i bildet. Max Payne led f.eks. av at bevegelsene til karakteren "slepte etter" bevegelsen til musa p.g.a. at spillet brukte en del avanserte Direct3D-funksjoner. En annen ting man kan nevne er at OpenGL ikke er platformavhengig mens Direct3D er bundet direkte til DirectX og dermed Windows-platformen. Endret 6. januar 2004 av transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå