Gå til innhold

Direct3D vs OpenGL


harald_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvilket spill det er snakk om, hvilke effekter som skal rendres osv, men generelt sett kan man si at OpenGL ofte er raskere.

 

Min personlige erfaring er også at man opplever mindre "lagg" mellom bevegelser på mus og endringer i bildet. Max Payne led f.eks. av at bevegelsene til karakteren "slepte etter" bevegelsen til musa p.g.a. at spillet brukte en del avanserte Direct3D-funksjoner.

 

En annen ting man kan nevne er at OpenGL ikke er platformavhengig mens Direct3D er bundet direkte til DirectX og dermed Windows-platformen.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...