Gå til innhold

Adobe Premier m/firewire?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen veit om Adobe Premiere leveres med FireWire-kort eller ikke?

 

Jeg har StudioDV fra før, med det kortet som fulgte med, vil det fungere i premiere også?

 

HVOR bra er Adobe Premiere? Har du noen erfaringer du vil fortelle meg om? Advare eller Anbefale meg å anskalle premiere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adobe Premiere selges i noen pakker der du får et firewire kort og premiere til en meget god pris. Har ikke navnet til noen slike pakker for hånden, men de finnes.

 

Adobe Premiere 6 skal kunne brukes med "StudioDV firewire kort" ol. uten problemer.

 

Premiere kan være ganske avansert for en person uten alt for høye pc kunnskaper, men en kommer lett inn i premiere uten problemer med litt testing og feiling.

 

Mvh

Aleksander Lyse

Lenke til kommentar

Takk for bra om omfattende svar!

 

Jeg har brukt FinalCut Pro (Mac) og StudioDV før og behersker begge programmene. Selv har jeg har bare PC (ikke Mac) og vil gå over fra å bruke det problemfylte StudioDV programmet til et annet program. Håper Adobe Premiere vil fungere bedre, og er mer avansert som du sier.

 

Jeg lurer på om noen veit om noen tester av Pinnacles StudioDV2000? Der skal det visst følge med Adobe Premiere 6.0...

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil bare bekrefte at Premiere 6.0 supporterer StudioDV og andre rimelige firewire kort.

NB. Denne støtten finnes ikke i tidligere versjoner av Premiere.

Jeg bruker det selv og har ikke hatt noen problemer. For analog redigering bruker jeg DC30+.

Begge kortene fungerer perfekt sammen i Premiere 6.0.

 

Har du en Premiere versjon fra før?

Hvis du har det sjekk mulighetene for å kjøpe en upgradering.

Hvis ikke bør du sjekke pakketilbudene som f.eks DV200 som du nevner. Her følger Premiere med.

Prisen på Premiere 6.0 sw er nemlig skyhøy.

Jeg har sett DV200 (m/Premiere 6.0) solgt for 4300kr.

Priser på Premiere 6.0 UTEN firewire kort ligger mellom 5-6000 kr!!!

Trenger du i tillegg analog inn/ut kan du sjekke ut DV500.

 

Jeg har hørt at DV200 og StudioDV har det samme chipsettet, og forskjellen kun er i at DV200 har en hw accelerator som minsker renderingstid. Dette har jeg IKKE fått bekreftet, men jeg fikk faktisk installert studioDV kortet mitt med DV200 drivere og det fungerte.

 

Jeg har selv brukt Studio sw, og det er et fint og enkelt program og begynne med. Men det finnes så utrolig mange andre muligheter med Premiere.

Som det er nevnt her er det litt tungt i begynnelsen, men det er verdt slitet.

 

 

Lykke til

 

Phil

 

 

[ Denne Melding var redigert av: phil på 2001-08-17 12:30 ]

Lenke til kommentar

Takk for et bra svar!

 

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg Pinnacle DV200 nå. Selges til 3800kr hos en webshop på nettet. Men jeg frykter for at DV200 evt. ikke vil virke på min datamaskin ettersom StudioDV var veldig ustabilt, og unøyaktig. (Eks. la jeg på en svart bildebakgrunn ble det bare flimmer mellom film og svart. I det siste har jeg opplevd at det ikke fungerer å kjøre DV-filmen tilbake på Videokamera, men det har gått før.)

 

PC'en min:

 

*Prossessor: AMD T-bird 1Ghz

*Hovedkort: Abit KT7-raid

*Harddisk: IBM Deskstar 45gb UDMA100

*RAM: 256MB PC133

*Skjermkort: GeForce 256

*Lydkort: Soundblaster 1024 Live!

 

*Operativsystem: Windows98 Second Edition

 

Etter som jeg skulle skjønne er det ikke noe i veien med hardware, så jeg frykter for at det kanskje kan ha oppstått en skade på FireWire-kortet.

Lenke til kommentar

Jeg tror sterkt dette er Hovedkortet ditt. Jeg har selv hatt problemer med hovedkort, og da spesielt med: Abit KT7-raid - du bør ha et Abit KT7a-raid eller vil du få problemer med DV. Du KAN gjøre em masse endringer i BIOS'en, men det er ikke anbefalt da maskinen kan bli ustabil ved andre komponenter.

 

Kjøp deg et nytt hovedkort, de er ikke så dyre, men husk det MÅ være en "a" versjon.

 

Mvh

Aleksander Lyse

Lenke til kommentar

Bygde pc og installerte DV500 for en kompis for noen måneder siden. Hovedkortet var KT7 uten RAID. Fikk det til å fungere, men det var en del BIOS fikling for å få dette til. Husker ikke en gang hva jeg løste det med en gang.

 

Men et tips er å sjekke Pinnacles egen web.

HVis du går inn på :

http://webboard.pinnaclesys.com/

I desktop webboard, velg DV200/DV300 og se hva brukere av DV200 får til å fungere eller sliter med.

Du kan også finne en oversikt over hvilke hovedkort som skal være "kompatible" med DV200. dessverre er listen ikke oppdatert, og jeg vet det er mange kort som fungerer som ikke står her.

Lenke til kommentar

Denethon, beklager men jeg husker ikke hvilke verdier jeg endret. I og med at jeg jobber med pc'er daglig har jeg jobbet med litt for mange for å huske akkurat hva jeg gjorde med denne pc'en. Men det kan være UDMA controlleren det var noe feil med. Hmmm, nei husker ikke.

 

Men gå inn på Pinnacle-linken jeg la inn i forrige melding, søk etter kortet ditt og se om andre sliter.

Tror det er en god ide og løse opp dette problemet før du investerer i et nytt redigeringskort!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: phil på 2001-08-18 23:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...