Gå til innhold

Grepene byene tok da de innførte bompenger, påvirket hvor mye bråk det ble om systemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trondheim hadde en bomring hvor det ble belastet en passering i timen, uansett hvor mange bommer du passerte. Politikerne lovte at det aldri skulle innføres ny bomring. Da ble den geinale løsingen å innføre bomsnitt slik at mange må betale for flere passeringer. Et eksempel, kjører du over Sluppen bro og deretter gjennom bomsnittet på Omkjøringsvegen betaler du 44 kroner per passering (mellom 7 og 9 og 15 og 17). Bruker du bil til jobb eller barnehage blir det 88 kroner per dag. Gjør du det geniale og kjører gjennom Midtbyen betaler du ingen ting. Det kan jo ha sammenheng med at de fleste Trondheimspolitikerne bor innenfor bomsnittene rundt byen! Det paradoksale er at kun fem bomstasjoner er alt som trengs for å ringe inn Midtbyen. For å si det enkelt, det er de som bor i utkanten av Trondheim som betaler for alle tiltak i sentrumsnære områder, uansett om de er bra eller ikke. Det er dette som kalles sosialpolitikk i Trondheim.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...