Gå til innhold

Lagg på skjerm#2 etter upgrade av pc


Raggys

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! 

For noen uker siden så kjøpte jeg litt upgrades til min stasjonære pc. 
Jeg gikk fra:
- MSI X370 gaming pro carbon, ryzen 7 1700X, 8GB ddr4 2666MHz 

Til:
- Asus rog strix b550f gaming, ryzen 9 3900x, 32GB ddr4 3200MHz

Brukes med Asus Radeon RX 580 8gb rog strix, DP kabel mot hovedskjerm, hdmi kabel mot skjerm#2. 
___________________________________________________________________

Med de gamle komponentene listet over der så kunne jeg bruke hovedskjerm til å spille på, imens hadde jeg youtube / discord / andre ting på skjerm#2, alt gikk knirkefritt uten tegn til noe som helst lagg, veldig samkjørt. 

Jeg setter inn de nye komponentene, sletter ALT på mine 2 ssder og min ssd m.2. Starter opp med en clean install av windows 10 og installer alle drivere, oppdaterer også BIOS til den nyeste. 

Så fort jeg starter noe spill, uansett om det er grafikk-krevende eller ei, så lagger alt på skjerm#2, så til de grader at youtube blir helt ubrukelig å se på. 

Nå hadde jeg ikke drivere til skjerm #2 med det gamle oppsette, bare en enkel 60hz via HDMI rett på skjermkort. Hovedskjermen er en AOC 144hz som har nyeste driver. 

Noen som har vært borti dette /har noen råd? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen forslag? :)

Kan spytte inn alle specs forsåvidt. 
- Radeon rx580 8gb 1451mhz
- HyperX fury ddr4 32gb 3200mhz 
- Asus rog strix b550-f gaming wifi (med nyeste bios for wifi utgaven).
- Cooler master hyper 212 black edition kjøler.

- Samsung 860 qvo 1TB ssd
- Corsair force series MP510 240GB M.2 ssd
- Kingston ssdnow v300 120GB ssd

- Cooler master G750M, 750W PSU,  kjøpt i 2013.

+ 4 vifter montert i kabinettet. 


Nå hadde en bekjent av meg undersøkt litt på internet, han tenkte det kanskje kunne ha noe med PSU å gjøre, at den er såpass gammel. Men nå har jo han en 750w psu, så og si samme specs, men ett 3080 kort og 3 skjermer uten noe som helst lagg. Hans 750w er 2 år gammel dog. 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (18 timer siden):

Vet ikke. Bare om jeg skjønner dette: Skjerm 2 er 60 Hz koblet med HDMI, på samme måte som før. Skjermene og tilkobling er de samme som du hadde.

Helt korrekt. Skjerm 2 er en 60hz som er tilkoblet gpu med hdmi. Skjerm 1, (hovedskjermen), er en 144hz som er tilkoblet gpu med display port. Basically akkurat samme som før jeg byttet de delene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...