Gå til innhold

Surround Forsterker, hvilken?


Anbefalte innlegg

Ehh..."fyren vet ikke hva han preiker om"

JO det veit jeg faktisk. Trur du jeg sier dette for morro skyld ?

Har ikke noe imot Sony, men har mange negative erfaringer med deres recivere.

Har selvsagt ikke hørt på ALLE reciverne de selger, men har hørt en del av dem gjennom årene.

Han nevnte bla. at han IKKE ville ha susing i høytalerne.

Dette er noe Sony spesiellt har sliti med.

 

Vel, gjør som du vil.

Men ser ikke poenget med å kjøpe en Sony reciver, når H/K og Yamaha er mye bedre.

Jeg har også mange dårlige erfaringer med sony-receivere. Jeg oppfatter det som om du bare har hørt på sonys laveste budsjettklasse. De siste 4 årene har faktisk sony gjort det veldig bra i mellomklassen og fått mange "awards" for det.

De nyeste digitalreceiverene til sony er faktisk så bra at flere velger sony fremfor markedslederen Yamaha!

 

Jeg har eid flere sony-receivere og har lært meg å styre unna det billigste som faktisk er dritt. Var veldig irritert med akkurat susing i høyttalere og underdimensjonert strømforsyning.

 

Yamaha og H/K i samme prisklasse har garantert mere krefter. Men sony har faktisk veldig god lydkvalitet med veldig god dynamikk i motsetning.

 

Og når du sier at du ikke skjønner poenget med å velge en Sony receiver når man kan velge mellom Yamaha eller H/K

Hvem var det kanskje som tok med sony i tråden om jeg tør spørre?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uten tvil hk avr 3550 masse bass og kraft skikkelig rocka lyd

 

hold deg unna sony det er god lyd i de men den er svak i bassen. sprengte nettopp en sony reciver på ungdomsklubben, plutselig begynte det å skurre noe helt forferdelig så sa det plopp så begynte det å ryke ut av forsterkeren. akkurat da var det juleball så redningen ble en gammel pa forsterker fra 70tallet som faktisk nesten spilte dobbelt så høyt som sonyen

Lenke til kommentar

Får å si det sånn så er ikke sony skamdårlig, men passer kanskje ikke for alle lyttegrupper. Jeg har NAD forsterker mens min far har sony. De to spiller ganske likt på diskant mellomtone(sonyen er kanskje litt mykere i lyden) men når det gjelder bass så fins det svært lite fra sony sin side... Må ha på bassboost for at man skal høre bassen og det blir oppe det hele igjen forvrengt da...

 

Strømforsyningen i recivere er faktisk mye viktigere enn oppgitte watt. Har man en samsoy eller lignende som leverer 5A Max og er oppgitt til 5x100w 8 Ohm kan du regne med at den tar kvelden innen en time med røff spilling. Derimot har H/K ganske bra dimensjonerte strømforsyninger i sine recivere... Yamaha er ikke så ille men de skryter på seg en del w.

Lenke til kommentar
Ingen som har noen tanker om d Teac merket?

har teac ag-10d selv, og er kjempefornøyd. kjører den på et par dali 8008, fungerer glimrende til både musikk og film. (bare spør johndoeMAKT).

 

sakset fra hificenter.no :

Forskjellene mellom AG-5D og AG-10D:

Mens storebror AG-10D har 6.1 kanals surround, har man skåret ned til normal 5.1 kanal surround i AG-5D. Med de betydelige forsterkerdelene du finner i disse står det og dekoderne alene for circa 60% av prisdifferansen. Videre har man droppet component bilde inn- og utganger, S-vhs tilkobling i fronten, de digitale utgangene og skjermmenyer. Ellers er det en enklere fjernbetjening og redusert antall digitale innganger. AG-5D har også en 6.1 kanals diskret linje inngang, mens AG10D har en 7.1 kanals diskret inngang.

 

 

her får du mye for pengene, anbefales på det varmeste.

 

og forresten: en slik forsterker har en virkningsgrad på grovt sagt rundt 50%.

(ta dette med en klype salt, dette er ingen referanseverdi)

Endret av plumbo
Lenke til kommentar

Generellt. HK er meget strømsterke surround forsterke som er svært så gode- men da på film, og ikke fullt så gode på vanlig stereo lyd. Yamaha er derimot meget gode på stereo lyd, men må se seg slått av HK sitt lydbilde på surround. Merk, generellt.

Lenke til kommentar

test av hk avr 3550, panasonic sa-he200, marantz sr5300 yamaha rx-v740rds, nad t752 sony str-db1080 for ca et halvt år siden

 

yamaha vant men hk hadde testens dypeste bass og var også billigst 5998 nad hadde mest kraft så hvis jeg skulle ha brukt 6000-8000kr og valgt ut i fra den testen ville jeg valgt en av de tre men nå koster hk avr3550 3998kr og det er ca 3000billigere enn yamahaen og nad

hvis du skjønner poenget mitt

 

men det er du som skal bestemme

Lenke til kommentar
Ble det vettu :D Bare en tur til sverige nå, trenger bak og center. Hvis det opplegget med mikrofon i gjernkontrollen og innstillingen av høyttalere selv funker så er det genialt.

Sverige???

 

Stereo er fint lite om i det heletatt billigere i Sverige. Bilradio er som oftest dyrere!

 

Tar du i tillegg å titter på kronekursen, blir det nok rimligere å finne noe fra her hjemme.

 

ED: grattis med ett grom kjøp! Fortell hva du synes når du får anlegget opp! Blir en 4550 på meg til våren... gleder meg ikke noe særlig :dribble:

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar
Kjøpte HK jeg, bare få koblet den opp++skaffe meg bak og center høyttalere

Ja da er vi to! var nede på Hifi-Centeret og hørte på HK-3550, og tenkte "kan vell alltids prøve da vell" og når jeg fikk den hjem og testet lyden der... upåklagelig (liiitt bedre enn mitt gamle Technics Pro Logic preamp+Sansoy 2*50W -72 mod) ;)

 

Men d stemmer d tester sier, ikke helt best til musikk, men når man ser film.. mmm, gleder meg til å komme meg hjem fra jobb for å se en til :thumbup:

 

Og krefter? i massevis! man hører godt at den ikke har problemer med bassen ordentlig stødig! :D

 

Ps: må bare nevne at den automatiske mic. instillingen av lyden ikke var helt bra, prøvde et par ganger men endte opp tilslutt å stille inn selv etter øret... men psj d vart nu go peising!

Endret av ThoooR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...