Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Nettverk - Hvilket merke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå sette opp et trådløst nettverk bestående av en router, en laptop og 2 pc-er.

Problem:

- Hva er den beste løsningen med tanke på pris

- Kan man koble til en tp kabel til routeren siden de vil stå rett i nærheten av hverandre

- Er det et "musst" med 54mbit eller er 22mbit nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan f. eks. lese den linken under:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...EAC650E22CE1B1D

De har kjørt en del tester på trådløst.

Det er ikke så veldig stor prisforskjell på 22 og 54... Det er vel noen hundre kr ekstra for en 54 mbit. Jeg vil tippe at de fleste router har vel 4 ekstra porter som du kan koble til en tp kabel i hver port. Dvs at du kan koble til 4 ekstra pcer, pluss "uendelig" pcer som har et trådløst nettverkskort installert.

Har du tenkt å bruke veldig mye trådløst? At du overfører mye ting fram og tilbake og du er en utålmodig person... Da er det kanskje best med en 54. Eller så kan du koble en tp kabel og få 100 mbit. Det spørs om du har tenkt å overføre mye og store filer via trådløst eller ei.

Jeg har selv en 3com 54mbit. Den funker helt fint. Jeg har en stasjonær og en bærbar (T40 med 11 mbit). Når jeg overfører en film fra min stasjonære til min T40 via trådløst.... Det vil ta en del minutter :( Derfor har jeg installert en 54 mbits kort til min T40 og da sparer jeg en del tid. Husker ikke helt eksakt antall minutter....

Husk at du vil aldri få max hastighet da :(

Det er sikkert mange andre som er mer ekspert i det området enn det jeg er, så vent litt til så vil folk hjelpe deg og gi deg masse anbefalinger.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har idag gått til innkjøp av en SMC 2.4Ghz 54Mbit Wireless router og et pci kort. Jeg har en maskin tilkoblet til routeren via trådløs e forbindelser og en via en tp-kabel. Men problemet kommer når jeg skal innstille routeren til alt det den skal. Jeg velger den forbindelsen jeg har (Internett) trykker neste.... Så sier den tilslutt at den ikke kunne opprette noen internett forbindelse..

Hva kan være feilen, evnt. hvis noen skulle ha dette oppsettet hvordan innstalerte du det?

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale Asus WL-500G. Test. Jeg har en stasjoner via TP og en stasjoner via trådløst. Bruker D-Link 108Mbit Trådløst kort. Kjøpte kortet som 54Mbit, men med den nyeste driveren skal det støte 108Mbit. Har ikke testet det siden routeren "bare" er 54Mbit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...