Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, forrige innlegg bør slettet ved en feil så jeg prøver på nytt:

Jeg er i ferd med å gjøre meg ferdig med en bachelorgrad i sosialt arbeid, har det siste semesteret igjen. Er 33 år og uten barn, men med samboer. Vi sparer til egen bolig og er kommet et greit stykke på vei. Videre så begynte jeg å spare til pensjon i fond for noen år siden da jeg har skjønt at det kan være lurt siden jeg har jobba mye som tilkallingsvikar i lavtlønna yrker fram til jeg begynte på bachelorgraden i 2018.

Etterhvert i studieløpet har jeg oppdaget at i hjemkommunen min er det lite etterspørsel etter sosionomer. Særlig i feltet jeg ønsker å inn i som er psykiatri og rus. I utgangspunktet vurderte jeg sykepleien da jeg skulle velge studieretning for tre år siden, men valgte det bort pga min aversjon mot sprøyter og nåler. Har etterhvert skjønt at dette var dumt da jeg merker jeg er veldig interessert i arbeidsoppgavene til sykepleierne ved deltidsjobben min. 
 

Jeg har ikke manglet på motivasjon i det løpet jeg går nå, det faglige vi lærer på sosialt arbeid synes jeg er svært interessant og jeg har hatt gode karakterer hele veien. Men jeg har kjent siden jeg var sommervikar i primærhelsetjenesten i fjor at jeg burde valgt sykepleien eller vernepleien pga min interesse for det helsefaglige også. Det som er utfordringen er å få det gå til å gå opp økonomisk pg praktisk hvis man skulle kombinere det med en deltidsjobb. Det er ikke et alternativ å bli forsørga av samboer under studietiden.

Så, er det noen som har stått i en lignende problemstilling? Hva er det viktig å tenke på eller finne ut i min situasjon? Har noen her tatt bachelor i sykepleie fulltid med deltidsjobb men uten å motta studielån feks? 
 

takker for alle innspill :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå finnes det noen få steder sykepleien tilbys som deltidsstudie - vet ikke om dette er et alternativ? Praksis er en veldig stor del av sykepleiestudiet  - hvor man i praksis ikke får så mye plass til deltidsjobbing i periodene.  Er det uansett en ting som er garantert ved sykepleie, er at man får jobb ved endt utdanning, men man må finne seg i rare stillingsbrøker som regel og betalingen er ikke den beste der ute. Uansett så får du nok jobba deltid, de aller fleste studenter gjør jo det også de som går sykepleiestudiet. Et stalltips er å jobbe så mye som mulig  ferie og friperioder og legge av litt penger på si. 

Jeg håper dog du klarer  på en måte å bli kvitt skrekken for sprøyter og sånt - det er faktisk en viktig del av sykepleiestudiet. Nå vil jeg nok påstå at alle har litt skrekk for dette i varierende grad, det er uansett ikke behagelig  det der, men det er måten man takler det på som er viktig. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (3 minutter siden):

Nå finnes det noen få steder sykepleien tilbys som deltidsstudie - vet ikke om dette er et alternativ? Praksis er en veldig stor del av sykepleiestudiet  - hvor man i praksis ikke får så mye plass til deltidsjobbing i periodene.  Er det uansett en ting som er garantert ved sykepleie, er at man får jobb ved endt utdanning, men man må finne seg i rare stillingsbrøker som regel og betalingen er ikke den beste der ute. Uansett så får du nok jobba deltid, de aller fleste studenter gjør jo det også de som går sykepleiestudiet. Et stalltips er å jobbe så mye som mulig  ferie og friperioder og legge av litt penger på si. 

Jeg håper dog du klarer  på en måte å bli kvitt skrekken for sprøyter og sånt - det er faktisk en viktig del av sykepleiestudiet. Nå vil jeg nok påstå at alle har litt skrekk for dette i varierende grad, det er uansett ikke behagelig  det der, men det er måten man takler det på som er viktig. 

Deltidsstudie kunne vært et alternativ ja, måtte nok pendlet - men absolutt verdt å vurdere. 
:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...